آموزش نصب داکت شبکه

خانه    بلاگ      آموزش نصب داکت شبکه
آموزش نصب داکت شبکه

آموزش نصب داکت شبکه از اهمیت شگرفتی برخوردار است . چرا که نقش نظم دهنده و محافظتی شبکه ، در کارآیی درست کابل ها و تمامی شبکه را داراست . نصب این تجهیزات به شیوه ای درست ، البته در کناره ی انتخابی صحیح از شرکتی معتبر برروی کیفیت آن اثرگذار خواهد بود .

اگر که شما داکت شبکه را به خوبی نصب نکنید ، عملکرد خوبی تجربه نخواهید کرد و موجبِ ورود آسیب به کابل ها و صدمه کل شبکه خواهد شد . به همین دلیل ما در طول این نوشتار از خود با موضوع روش نصب درست داکت شبکه همراه شما خواهیم بود .

با انواع داکت شبکه آشنا شوید !

داکت کشی شبکه در موقعیت هایی متنوع چون ؛ انتقال کابل برق ، سیم کشی کابل شبکه مورد بهره گیری واقع می شود . به همین خاطر می باشد ، که با توجه به شیوه بهره گیری از داکت شبکه ، انواع سیستم ها طراحی گردیده و در مجموع آموزش نصب داکت شبکه را می توان ، در چهار طبقه جای داد ؛

  1. قرنیزی
  2. زمیـــنی
  3. شیاردار
  4. انواع پارتیشن دار

بیشتر بخوانید: آشنایی با رک DVR

داکت کشی در کجا انجام شود ، بهتر است ؟

خُب تا به اینجا متوجه شدید ، داکت کشی با توجه به نوعِ کاربرد و مکان نصب تعریف گردیده و چهار گونه داکت داریم . شما می توانید ، در صورت نیاز به نصب ترانکینگ آن را مورد استفاده قرار داده و جایگزین نصب داکت شبکه نمایید . در مجموع می توان ، نصب این تجهیزات را در هر ناحیه ای انجام داد . مثلاً ؛ داکت کفِ خواب را برای نصب روی زمین برگزینید . آموزش نصب داکت شبکه را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

این نوع از داکت ها شکلی نیم دایره داشته و شما را در رفت و آمد آزار نخواهد داد . شما می توانید ، از داکت شبکه ساده جهتِ نصب و قرار دادن سیم هایی کم و ساده بهره گیرید . نکته قابل توجه این که این قبیل از داکت شبکه قابل نصب برروی دیوار است .

حال اگر که در نصب داکت شبکه تعداد کابل و سیم ها بسیار باشد ، از سویی نیاز به مشاهده آن ها داشته باشید ، داکت شیاردار بهترین انتخاب خواهد بود . چرا که در این هنگام و استفاده از داکت های شیاردار علاوه بر گذر هوا داخل آن ، شما به راحتی سیم ها را خواهید دید .

داکت کشی در کجا انجام شود ، بهتر است ؟

وسایل مورد نیاز برای داکت کشی شبکه چیست ؟

ما تا به این قسمت از مطلب خود ، شما را با انواع مختلف داکت شبکه همچنین محل آموزش نصب داکت شبکه آشنا نمودیم . حال در این قسمت ابزار مورد نیاز برای نصب آن را بررسی خواهیم نمود . پس در ادامه می خوانیم ، که ؛

جهتِ انجام چنین کاری باید وسیله هایی چون ؛

  1. دریل و مته
  2. گونیا ، متر ، مداد و پاکن
  3. چکش و اَره و دستکش مقاوم
  4. پیچ گوشتی در انواع مختلــف

با شما همراه شود .

با شیوه درست داکت کشی شبکه آشنا بشوید !

ما در ادامه آموزش نصب داکت شبکه به مراحل داکت کشی خواهیم رسید . مثلاً چنین تصور کنید ، که شما دارای چند عدد کابل شبکه لگراند می باشید . حال لازم است ، که آن ها از داخل داکت شیاردار گذر نمایند . ابتدا شما باید توجه داشته باشید ، که نباید از وسیله های نامطمئن و غیر ایمن استفاده نمایید .

نکته دوّم که باید مورد توجه قرار بدهید ، برش و تغییر شکل داکت ها به حالت درست و در ابعاد تعیین شده است . پس از پشت سر گذاردن این مراحل آنچه که ادامه پیدا می کند ، نصب داکت خواهد بود !

 

با شیوه درست داکت کشی شبکه آشنا بشوید !

 

مراحل زیر را برای انجام این کار پشت سر بگذارید !

آموزش نصب داکت شبکه تنها با پشت سر گذاشتن چند راه حل ساده و خرید داکت از نوع دیواری و تهیه کابل هایی کم ، قابل انجام خواهد بود . بنابراین شما تنها با پشت سَر گذاردن چند مرحله زیر به این نتیجه دست پیدا خواهید نمود ؛

  1. در ابتدا نقشه مربوط به چنین کاری را بکشید .
  2. درب روی داکت را برداشته و محل دقیق مربوط به نصب را مشخص نمایید .
  3. اگر که می خواهید ، داکت را برروی دیوار نصب کنید ، محل موردنیاز را سوراخ بنمایید .
  4. سپس آن را در مسیری که مشخص شده است ، با دقّت و به ظرافت نصب کنید .
  5. نهایتاً عملیات سیم کشی درون داکت را انجام و درب را بگذارید .

بیشتر بخوانید: وظیفه پاور ماژول و کاربرد آن در شبکه

نکاتی که لازم است ، در عملیات داکت کشی شبکه مورد توجه قرار بدهید !

اگر که شما آموزش نصب داکت شبکه را به خوبی پیش ببرید ، هم نظم خوبی ایجاد خواهید کرد و هم از کابل ها و سیم های خود به خوبی مراقبت می کنید . در این راستا لازم است ، تمامی نکات را مدّنظر قرار بدهید . چرا که با توجه به نکات مربوطه ، داکت کشی به خوبی انجام خواهد شد . ما مهم ترین نکات را در این راستا بیان خواهیم داشت ؛

  1. داکت هایی را انتخاب بنمایید ، که کاملاً استاندارد بوده و محکم است .
  2. با دقّت داکت ها را در کنج و زوایا جهتِ گذر صحیح سیم ها از این قسمت نصب کنید .
  3. نقشه آن باید براساس محل قرارگیری هریک از ابزارها و رعایت تزئینات محیط صورت پذیرد .

نکاتی که لازم است ، در عملیات داکت کشی شبکه مورد توجه قرار بدهید !

سخن آخر

ما در آموزش های لازم برای آموزش نصب داکت شبکه در ابتدای مسیر انواع داکت شبکه را به شما دوستان معرفی نمودیم . حال در ادامه متن بود ، که شیوه درست داکت کشی برروی سطح هایی گوناگون را مورد بررسی قرار دادیم . درست است ، که ما در طول این مطلب از خود شیوه ی درست نصب این تجهیزات را قید نمودیم ، ولی شما باید با توجه به شرایط و موقعیت خود یکی از بهترین انواع داکت را انتخاب بنمایید . امیدواریم که شما با مطالعه این مطلب از ما به بهترین نتایج دست پیدا کنید . البته شما می توانید ، در صورت وجود سؤالات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در آماد سیستم تماس بگیرید .

بیشتر بخوانید: خرید رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574