انواع رک دوربین مدار بسته

خانه    بلاگ      انواع رک دوربین مدار بسته
انواع رک دوربین مدار بسته

انواع رک دوربین مدار بسته- این روزها برای تأمین امنیت محل کار و محیط زندگیتان علاوه بر وجود نیروی انسانی بایست تکنولوژی نیز مطرح بشود. در این راستا شما امکان بهره گیری از دوربین مدار بسته را خواهید داشت.

لذا دوربین ها به انواعی گوناگون قسم بندی شده و از بخش هایی متنوع تشکیل می شوند. یکی از مهم ترین قسمت ها را بدون شک می توان رک نام برد. البته انواع رک دوربین مدار بسته گسترده بوده و هریک از آنها کاربردهایی را دارند.

ما در ادامه به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ می دهیم. پس ما را همراهی کرده و با انواع گوناگون رک دوربین آشنا بشوید. البته شما عزیزان در صورت وجود پرسش هایی بیشتر امکان برقراری ارتباط با ما را خواهید داشت.

چرا شناخت انواع گوناگون رک دوربین اهمیت دارد؟

به دور از بررسی انواع رک دوربین مدار بسته یکی از مهم ترین گام هایی که بشر در دنیای تکنولوژی رو به جلو برداشت، اختراع دوربین ها بود. در واقع آنها هستند، که دستان شما را در زمینه مراقبت از محل زندگی یا محیط کارتان باز می گذارند. رک ها از بخش هایی متنوع شکل می گیرند، که بایست در رابطه با آنها اطلاعات لازم را به دَست آورید.

به عبارتی رک دوربین مدار بسته می تواند، از تجهیزات و سرور شبکه شما به خوبی مراقبت بنماید. پس برای فراهم نمودن شرایط ایمنی مطلوب برای خودتان از رک دوربین بهره بگیرید.

حال برای آنکه نقش رک ها در ساختار و کارآیی منظم دوربین ها اثرگذار هستند، از انواعی متنوع شکل گرفته اند. البته که هریک از آنها شرایط فنی ویژه ای داشته و با دیگری متفاوت خواهد بود. یکی از مهم ترین دلایل بهره گیری از یکی انواع رک دوربین مدار بسته را می توان در جای گذاری بسیاری از اجزاء و تجهیزات مهم خلاصه نمود.

(به همین خاطر شما بایست یک رک را انتخاب کنید، که از فلز تولید شده و دارای ایستادگی لازم باشد!) در غیر این صورت قطعاً توانایی پاسخگویی به سوالات شما را نخواهد داشت. متوجه شدید؟

تعریف رک دوربین مدار بسته

آیا می دانید، منظور ما از رک چیست؟ در واقع آنها محفظه هایی از جنس فلز بوده که توانایی محافظت از تجهیزاتی همانند؛ سرور، رکورد، سوئیچ شبکه را دارد. پیش از صحبت در رابطه با جوانب گوناگون انواع رک دوربین مدار بسته بایست بگوییم؛ مسئولیت آنها در محافظت از تجهیزات خلاصه می گردد. این محفظه ها انواعی بسیار داشته و هریک خصوصیاتی متفاوت برای مراقبت ها عرضه می کنند.

علاوه بر تمامی اینها یکی از حائز اهمیت ترین نقش رک ها در خنک نمودن تجهیزات جای می گیرد. به عبارتی درون این محفظه ها ابزارهایی خُنک کننده وجود دارد. پس با وجود رک ها اجزای کاربردی سیستم دوربین مداربسته به خوبی موردِ مراقبت قرار خواهد گرفت.

با انواع رک دوربین مداربسته آشنا بشوید!

ما در قسمت ابتدایی متن به این مسئله اشاره کردیم؛ که انواع رک دوربین مدار بسته بسیار است. ولی شامل چه مواردی می باشد؟ این محفظه ها به دو دسته رک ایستاده و رک دیواری قسم بندی می گردد. ما در ادامه درباره جزئیات هریک با شما صحبت خواهیم نمود. پس همچنان با ما همراه بوده و با آنها بیشتر آشنا بشوید!

1-ایستاده

یکی از انواع محفظه ها برای دوربین مداربسته استفاده از رک ایستاده است. آنها برروی زمین قرار می گیرند، نیز عمق و ارتفاع متنوعی دارند. شما می توانید، از انواع رک دوربین مدار بسته ایستاده برای قرار دادنِ تجهیزات سوئیچ، دستگاه یو اِس بی بهره بگیرید. شما می توانید، از چهار طرف رک به تجهیزات درون آن دَست یابید.

درب این محفظه ها می تواند، شیشه ای یا از نوعِ تلق فریم دار باشد. حال شما باید با توجه به نوع نیاز خود و البته کارآیی مورد نیاز یکی از بهترین ها را بر گزینید.

2-دیواری

نوع دیواری برروی دیوار مورد نظر شما نصب می گردد. در صورتی که تعداد تجهیزات شما کم است، حتماً استفاده از این محفظه ها را مد نظر قرار بدهید. اغلب افراد در بینابین انواع رک دوربین مدار بسته دیواری نمونه نه یونیت را خریداری می کنند. همچنین شما می توانید، درب آنها را به واسطه ی پنل کنار بگشایید. اینچنین بسیار راحت به تجهیزات دسترسی خواهید یافت.

با انواعِ رک دوربین مداربسته آشنا بشوید!

رک متناسب با کار و تجربه امنیت بیشتر!

اکنون شما متوجه شدید، که رک ها دارای انواعی مختلف می باشد. درست است؟ بهترین رک و استاندارد ترین نمونه که شما امکان تهیه کردنش را دارید، 19 اینچ خواهد بود. دوستانِ عزیز در زمان انتخاب یکی از رک ها برای دوربین خود به وجود سیستم تهویه هم دقت کنید. به لحاظ امنیتی نباید امکان دسترسی به داخل رک وجود داشته باشد.

در صورت تهیه یکی از انواع رک دوربین مدار بسته ایستاده به وجودِ پایه یا چرخ در قسمت زیرین توجه داشته باشید. لذا رک ها دارای تنوع بسیاری هستند. حال شما موظف هستید، در گام ابتدایی نیاز خود را تعیین سپس برای خرید اقدام کنید. البته که با کمی تفحص و جستجوی قطعاً یکی از بهترین ها نصیب شما خواهد شد.

قسمت های گوناگون در محفظه برای دوربین مداربسته

رک ها در برندهایی متنوع وجود داشته و هریک خصوصیات متفاوتی دارند. ولی اجزای بسیار مهم و کاربردی در دل این محفظه ها یکی بوده پس می توان در رابطه با این اجزاء صحبت کرد. ما در ادامه مهم ترین بخش های تشکیل دهنده انواع رک دوربین مدار بسته را به شما معرفی می کنیم؛

1-درب

درب ها از تنوع بسیاری برخوردار می باشند. برخی ها جنسی از شیشه خالص داشته در مقابل بعضی دیگر شیشه ای با فریم فلز می باشند. هریک از این نوع درب ها خصوصیاتی منحصر به فرد دارند! ولی در زمینه مقاومت باید بگوییم؛ نمونه های شیشه ای خالص چندان مقاومتی از خود نشان نمی دهند.

لذا در صورت تمایل نسبت به خرید آن نهایت دقت عمل را داشته باشید!

2-فن

یکی دیگر از اجزای مهم انواع رک دوربین مدار بسته در فن ها خلاصه می شود. وجود آنها درون چنین محفظه هایی به یکی از مهم ترین اصل ها تبدیل گردیده است. آن نیز می تواند، در قسمت های مختلف رک ها جای گذاری شوند.

مثلاً امکان دارد، در قسمت بالایی بوده یا در قسمتِ پایین قرار بگیرد. وظیفه ای که فن ها بر عهده خود دارند، خنک نمودن تمامی تجهیزات موجود در رک هاست.

پس اگر که فن ها به درستی درون رک نصب نشوند، عملیات خنک کنندگی به خوبی انجام نشده سپس خطرات جبران ناپذیری را شامل حالِ شما می کند. همچنین در صورت عدم وجود سیستم خنک کننده درون رک تجهیزات در نتیجه انجام عملیات فشرده خنک نشده در نهایت طول عمرشان کاسته می شود.

پس حتماً به هنگام انتخاب یکی از انواع رک دوربین مدار بسته به وجود فن درون محفظه ها توجه کنید! در غیر این صورت خر بیار و باقالی بار کن!

3-سینی

سینی ها یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده رک ها بوده و گاه به صورت متحرک بوده و گاهاً ثابت است. آنها مسئولیت تفکیک قسمت های گوناگون این محفظه ها را بر عهده خود خواهند داشت.

4-بلنک پنل

بلنک پنل نیز از جمله مهم ترین بخش ها شناخته می شود. نباید بدان دسترسی کاملی وجود داشته باشد، چرا که بسیار حساس است. علاوه بر اینها بلنک پنل ها امنیت بیشتری را برای انواع رک دوربین مدار بسته فراهم نموده و به حالت محافظتی کار خواهند کرد.

5-پاور ماژول

پاور ماژول ها هم مسئولیت خطیری را بر عهده خود دارند. آنها در واقع چند راهی الکتریکی محسوب گردیده و به عنوان تأمین کننده برقِ قسمت های مختلف شناخته می شوند. به همین خاطر باید در دل رک ها وجود داشته و با نام اجزای مهم معرفی می گردند.

6-لایت پنل

در بررسی انواع رک دوربین مدار بسته به برخورداری از لایت پنل هم توجه کنید. آنها برای تأمین روشنایی درون این محیط ها کاربرد دارند. حال لایت پنل ها با توجه به نیاز این محفظه ها و حتی خود دوربین مدار بسته توانایی تولید نور مناسب را خواهند داشت.

لایت پنل

پس شما قطعاً فهمیدید، که باید پیش از تهیه رک ها درباره اجزاء و عملکرد آنها اطلاعات لازم را کسب کنید. وجود چنین اطلاعاتی به شما کمک خواهد کرد، تا با توجه به دوربین ها بهترین نوع این محفظه ها را بر گزینید. البته شما در صورت عدم وجود تجربه کافی در این زمینه امکان برقراری ارتباط با ما در آماد سیستم را خواهید داشت.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طولِ این مطلب از خود به بررسی جوانبِ گوناگون انواع رک دوربین مدار بسته پرداختیم. اینکه چنین محفظه هایی برای محافظت از تجهیزات مداربسته ها طراحی و ساخته می شوند، نیز دارای انواعی متنوع هستند. اینکه شما کدام یک از گزینه ها (ایستاده یا دیواری) را انتخاب کنید، به نیازتان بستگی خواهد داشت.

امیدواریم که اطلاعات ارائه شده در طول این مطلب از ما در آماد سیستم برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574