بهترین برند پچ پانل

خانه    بلاگ      بهترین برند پچ پانل
بهترین برند پچ پانل

با توجه به کارایی ، مهمی که پچ پانل در راه اندازی دیتاسنتر و بهره مندی از رک شبکه دارد ، متقاضیان در جست و جوی بهترین برند پچ پانل می باشند . برای این امر لازم بوده ، تا یک سری فاکتور ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم . پس لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید .

بخوانید: آشنایی با رک لابراتواری

پچ پانل چیست ؟

در معرفی بهترین برند پچ پانل ، به صورت کوتاه این محصول را معرفی می نماییم . پچ پانل یا Patch Panel ، یک لوازم جانبی شبکه است ، که برای اتصال و مدیریت کابل‌های شبکه به کار می‌رود . این وسیله برای تنظیم کابل‌های شبکه و همچنین نظم و هماهنگی در برقراری ارتباطات میان تجهیزات سیسکو بکار می رود .

پچ پانل در واقع یک صفحه از کانکتورهای RJ45 است ، که به قسمت پشتی سوئیچ یا روتر نصب می‌شود و کابل‌های شبکه به آن متصل می‌شوند . این دستگاه برای مدیریت کابل‌های شبکه و جلوگیری از درهم‌تنیدگی آن‌ها بکار می رود .

پچ پانل چیست ؟

اهمیت استفاده از پچ پانل

جهت معرفی بهترین برند پچ پانل ، ملزم به ارائه نکات دیگری نیز هستیم . پچ پانل یکی از قطعات اساسی و حیاتی در ساختار یک رک شبکه است . این قطعه ، برای اتصال کابل‌های شبکه به دستگاه‌هایی مانند ؛ سوئیچ‌ها ، روترها و دیگر تجهیزات سیسکو استفاده می‌شود . این محصول باعث شده ، تا کابل‌های شبکه به صورت منظم و سازماندهی شده و به شکل مناسب به تجهیزات سیسکو متصل شوند .

با وجود این محصول ، احتمال خراب شدن کابل‌ها و بروز مشکلات دیگر در شبکه به کلی برطرف خواهد شد . همچنین ، با استفاده از پچ پانل ، می‌توان به راحتی و سرعت بیشتری کابل‌های شبکه را در صورت نیاز جابجا کرد یا تغییر داد .

بنابراین ، استفاده از پچ پانل در رک شبکه بسیار مهم است و باعث می‌شود که شبکه به طور کلی به صورت منظم و قابل مدیریت باشد و مشکلات را به سرعت و به راحتی رفع کرد و به عملکرد بهتر و پایدارتر شبکه کمک نمود ‌.

بهترین برند پچ پانل با ویژگی های خاص خود ، به بهترین نحو ممکن این امکانات را فراهم می نماید .

ویژگی بهترین پچ پانل

بهترین برند پچ پانل دارای ویژگی و خصوصیاتی است ، که به شرح زیر می باشد ؛

  1. کیفیت ساخت بالا : پچ پانل باید از مواد با کیفیت و درجه یک ساخته شود ، تا در برابر شرایط سخت شبکه‌های پرتردد ، کارکرد آن مداوم باشد .
  2. سازگاری با استانداردها : بهترین پچ پانل بایستی با استانداردهای جدید و قدیمی شبکه‌هایی که در حال حاضر فعال هستند ، سازگاری داشته باشد .
  3. تعداد پورت‌های کافی : این محصول بایستی دارای تعداد پورت‌های کافی برای نیاز شبکه باشد . البته بهترین آن ، دارای پورت‌های اضافه برای افزایش امکانات و امنیت شبکه خواهد بود .
  4. قابلیت نصب و پشتیبانی آسان : یک پچ پانل درجه یک قابلیت نصب و پشتیبانی آسان را داشته و به سرعت و به سادگی می‌توان آن را نصب کرد ، حتی در صورت نیاز ، تعمیر یا تعویض کرد .
  5. قابلیت برچسب‌گذاری : قابلیت برچسب‌گذاری برای هر پورت از ویژگی باز این محصول است و تکنسین نصب و پشتیبانی به راحتی قادر به استفاده از هر پورت خواهد بود .
  6. قابلیت تهویه مناسب : تهویه مناسب نیز یک فاکتورمهمی بوده ، که انتظار می رود در یک پچ پانل حرفه ای دیده شود .
  7. قابلیت انعطاف پذیری : جهت سازگاری با تغییرات و نیازمندی‌های شبکه پچ پانل ، بایستی کاملا انعطاف پذیر باشد .

ویژگی بهترین پچ پانل

انواع پج پانل

تنوع محصولات در بهترین برند پچ پانل نیز یک فاکتور مهم می باشد . پچ پانل‌ها به صورت معمول در رک‌های سرور (Server Rack) نصب می‌شوند و تعداد بسیار زیادی از آن‌ها در یک شبکه استفاده خواهد شد . در ادامه ، به برخی از انواع پچ پانل‌ها اشاره می‌کنیم ؛

  • Unshielded Twisted Pair (UTP) Patch Panel :

این نوع پچ پانل بیشترین استفاده را در شبکه‌های داخلی کابل دارد . از UTP برای انتقال داده‌های Ethernet ، Fast Ethernet و Gigabit Ethernet و همچنین صدا و تصویر استفاده می شود .

  • Shielded Twisted Pair (STP) Patch Panel :

این نمونه از پچ پانل حفاظت بیشتری در برابر نویز الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل رادیویی فراهم می‌کند .

  • Fiber Optic Patch Panel (FOPP):

این نوع پچ پانل برای اتصال دستگاه‌های استفاده کننده از فیبر نوری به شبکه استفاده می‌شود و تجهیزات درون آن از نوع Single mode یا Multi-mode هستند .

  • Coaxial Patch Panel:

این محصول برای اتصال دستگاه‌هایی بکار می رود ، که از کابل های کواکسیال جهت برقراری اتصالات شبکه استفاده می کنند .

  • Telephone Patch Panel :

این محصول برای اتصال خطوط تلفن به شبکه استفاده می گردد .

زمانی می توانیم ، یک کمپانی را به عنوان بهترین برند پچ پانل معرفی کنیم ، که انواع پچ پانل را تولید کرده و به بازار ارائه می نماید .

پچ پانل با برند آماد سیستم

اگر در جست و جوی بهترین برند پچ پانل می باشید ، ما آماد سیستم را معرفی می نماییم ‌. آماد سیستم یکی از بهترین و معتبرترین سازندگان پچ پانل است . آماد سیستم دارای تجربه زیادی در طراحی ، ساخت و توسعه تجهیزات شبکه می‌باشد . این شرکت با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و استانداردهای بالا ، پچ پانل‌های با کیفیت بالا و عملکرد قابل اطمینان را به بازار عرضه می‌کند .

پچ پانل‌های آماد سیستم از جمله محصولات برجسته این شرکت می‌باشند ، که با کیفیت بالا و سازگاری با استانداردهای جدید و قدیمی شبکه‌ها ، به علاقه‌مندان به این حوزه پیشنهاد می‌شود .

همچنین ، آماد سیستم به صورت مداوم در تحقیق و توسعه محصولات خود فعالیت می‌کند تا بتواند با نوآوری‌ها ، بهبود و ارتقای کیفیت محصولات خود را تضمین کند ، از این رو می توان ایشان را به عنوان بهترین برند پچ پانل معرفی نمود .

کلام پایانی

در بین انواع تولید کنندگان رک شبکه و لوازم جانبی آن ، تنها تعداد محدودی را می توان به عنوان بهترین برند پچ پانل شناخت . مجموعه آماد سیستم ، دارای ویژگی های خاصی بوده و محصولات باکیفیتی از جمله پچ پانل را به بازار ارائه می نماید .

برای خرید پچ پانل و سایر لوازم جانبی رک شبکه و تجهیزات سیسکو مستقیما به نمایندگی و وب سایت این مجموعه مراجعه نمایید و بدون دخالت واسطه ها محصول خود را خریداری نمایید .

بخوانید: رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574