تاثیر کابل لن در پینگ

خانه    بلاگ      تاثیر کابل لن در پینگ
تاثیر کابل لن در پینگ

کابل لن به منظور ایجاد اتصال بین اجزای مختلف شبکه استفاده می شود. این کابل شباهت زیادی به کابل تلفن دارد. ولیکن، در عین حال دارای تفاوت های در شکل ظاهری و حتی عملکرد نیز، با کابل تلفن دارد. از کابل لن به عنوان رابطی برای اتصال به اینترنت استفاده می شود.

گفته هایی مبنی بر تاثیر کابل لن در پینگ وجود دارد. پینگ واحدی جهت سنجش تاخیر اتصال دو دستگاه عضو شبکه می باشد. در نظر داریم که، در این مبحث به بررسی صحت و سقم این امر بپردازیم. برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای این مبحث همراه ما بمانید.

کابل لن چه نوع کابلی می باشد؟

به منظور راستی آزمایی تاثیر کابل لن در پینگ، ابتدا به معرفی این نوع کابل می پردازیم. کابل لن نوعی کابل است که، برای اتصال اجزای شبکه کاربرد دارد. هنگام انتقال اطلاعات و داده ها بین دو عضو شبکه مانند کامپیوترها، دوربین ها و یا روترها کابل لن این وظیفه را، بر عهده می گیرد.

کابل های لن به کابل های شبکه نیز، معروف هستند. این کابل ها دارای انواع مختلفی هستند و هر نوع کابل ویژگی ها و کاربردهای مختص به خود را، دارا می باشد. کابل های کواکسیال، کابل های فیبر نوری و کابل های تویست یا به هم پیچیده جزو کابل های لن به شمار می روند.

در میان انواع متفاوت کابل لن، کابل های زوج به هم تابیده شده بیشترین کاربرد را، به خود اختصاص داده اند. لازم به ذکر است هر یک از این کابل ها دارای زیر مجموعه هایی می باشند. هر چند استفاده از وای فای دارای مزیت هایی است ولیکن، تاثیر کابل لن در پینگ نیز امری مشخص است.

کابل لن چه نوع کابلی می باشد؟

آیا کابل شبکه قابلیت تاثیر گذاری بر روی سرعت اینترنت را دارد؟

پیش از بررسی تاثیر کابل لن در پینگ، بایستی پینگ را، توضیح دهیم. پینگ را، به طور مختصر می توان این گونه تعریف کرد که، به منظور اندازه گیری تاخیر بین دو جزء از شبکه از واحدی به نام پینگ استفاده می شود. به عبارت دیگر پینگ به سرعت ارسال دیتا و دریافت پاسخ از سرور گفته می شود.

بنابراین، می توان گفت که، به هر میزان مقدار عددی پینگ کمتر باشد، سرعت ارسال و دریافت دیتا بیشتر است. به طور کلی، با کاهش پینگ سرعت اینترنت بیشتر خواهد بود. در رابطه با پینگ مناسب گفته می‌ شود که، پینگ بین ۴٠ الی ١٢٠ میلی ثانیه، یک پینگ کاملاً عالی به شمار می رود.

در رابطه با میزان تاثیر کابل لن در پینگ باید گفت که، اتصالات شبکه از طریق کابل‌ های لن دارای سرعت بیشتری هستند. هرچند که، وای فای اخیراً جایگزین کابل‌ های لن شده است. ولیکن، با وجود نوسانات در سرعت اینترنت شاهد کاهش سرعت در وای فای پیش از کاهش آن در کابل‌ های لن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: وظیفه هر رنگ در کابل شبکه چیست؟

مزایای کابل لن چیست؟

مزایای کابل های شبکه تنها محدود به تاثیر کابل لن در پینگ نیستند. کابل های لن و یا کابل های شبکه به جز افزایش کیفیت اینترنت، از مزایای بی نظیر دیگری نیز برخوردار هستند. در ادامه این مبحث به برخی از این مزیت ها اشاره شده است؛

مزایای کابل لن چیست؟

  • تاثیر بر روی پهنای باند: کابل های لن بر روی افزایش سرعت و پهنای باند تاثیرات مثبتی دارند.
  • وزن مناسب: این نوع کابل ها به دلیل داشتن وزن سبک از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.
  • سطح امنیت: کابل‌ های شبکه دارای سطح امنیت بسیار بالایی هستند و از این جهت یک مزیت فوق العاده را، دارا می‌ باشند.
  • قدرت بالا: کابل‌ های لن به دلیل داشتن قدرت و مقاومت بالا دارای کاربردهای فراوانی هستند.
  • میزان مسافت قابل پوشش دهی: میزان مسافتی که، توسط کابل‌ های شبکه می‌ توان پوشش داد، بی‌اندازه زیاد می‌ باشد. این ویژگی یکی از نقاط قوت کابل‌ های لن به شمار می رود.
  • کاهش پینگ: تاثیر کابل های لن در کاهش پینگ امری بدیهی بوده و استفاده از نوع کابل، به کاهش پینگ و در نتیجه افزایش سرعت اینترنت منجر می شود.
  • اتصال دو دستگاه: به وسیله کابل‌ های لن می‌ توان تمامی اجزای یک شبکه را، به یکدیگر متصل نمود.

آیا امکان کاهش پینگ وجود دارد؟

پس از بررسی و مشخص نمودن تاثیر کابل لن در پینگ، به شرح یک موضوع مهم می پردازیم. ممکن است این سوال نیز، برای شما به وجود بیاید که، آیا امکان کاهش پینگ وجود دارد یا خیر؟ در ادامه به معرفی چند ترفند و ایده به منظور کاهش پینگ خواهیم پرداخت؛

 

  1. اتصال توسط کابل: سعی کنید به منظور اتصال به اینترنت از کابل‌ های لن استفاده نمایید. اتصال توسط کابل به حفظ ثبات پینگ کمک شایانی می کند. دقت نمایید که، از کابل‌ های لن با cat مناسب استفاده نمایید. کلمه cat مخفف شده category و به معنی دسته و شاخه است.
  2. آپدیت نمودن firmware: اگر دستگاه مودم شما یک دستگاه نسبتاً قدیمی است، با آپدیت کردن firmware می‌ توانید باعث افزایش سرعت اینترنت خود شوید.
  3. ریستارت نمودن مودم: در صورت مواجه شدن با کاهش سرعت اینترنت، می‌ توانید نسبت به ری استارت کردن دستگاه مودم خود اقدام کنید. پس از روشن مجدد این دستگاه، سرعت شما احتمالاً افزایش خواهد یافت.
  4. تغییر کابل لن: تاثیر کابل لن در پینگ امری ثابت شده است. به منظور افزایش سرعت اینترنت خود می توانید کابل لن خود را، تعویض نموده و از کابل های با cat بالاتری استفاده نمایید.

میزان سرعت کابل های لن چقدر است؟

از آن جا که، تاثیر کابل لن در پینگ مشخص شده است، در نظر داریم تا، میزان این تاثیر را، بسنجیم. همانگونه که، اطلاع دارید کابل‌ های لن به دسته‌ های مختلف cat 2، cat 3 الیcat 8  تقسیم می‌ شوند، با افزایش کتگوری کابل لن از قدرت بیشتری نیز برخوردار می‌ شود.

برای مثال، به وسیله یک کابل شبکه از دسته ۶ یا همان cat 6 می توان به سرعت دانلود تا، ١٠ گیگا بایت بر واحد ثانیه دست پیدا کنید. این در حالی است که، کابل لن از دسته cat 5 قادر به دانلود یک گیگا بایت بر ثانیه است. البته به یاد داشته باشید که، پایه و اساس افزایش سرعت دانلود، به میزان سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: عمر مفید تجهیزات شبکه

کلام پایانی

به علت تاثیر کابل لن در پینگ، استفاده از این نوع کابل‌ های شبکه جهت افزایش سرعت اینترنت و همچنین، افزایش سرعت دانلود بسیار توصیه می شود. هرچند که، وجود وای فای‌ امروزه از محبوبیت بیشتری برخوردار است، ولیکن کابل‌ های شبکه کماکان از مزایای مخصوص به خود برخوردار هستند.

یکی از مجموعه‌ های تولید کننده انواع کابل‌های لن و شبکه مجموعه آماد سیستم است. آماد سیستم در زمینه تولید انواع رک های شبکه و تجهیزات مربوط به آن ید طولایی دارد و کماکان عضو بی‌رقیب بازار به شمار می رود.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574