تفاوت کابل شبکه CCC و CCA

خانه    بلاگ      تفاوت کابل شبکه CCC و CCA
تفاوت کابل شبکه CCC و CCA

با بررسی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA قادر به استفاده از این کابل ها به بهترین نحو ممکن هستیم . دنیای ارتباطات و تجهیزات شبکه با کابل ها پیوندی ناگسستنی برقرار نموده اند ، این محصولات خاص مطابق با فناوری در حال پیشرفت و ارتقا بوده و هر کدامشان دارای ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی هستند .

علی رغم این که همگی آن ها را را با نام کابل می شناسیم و در ظاهر از یک سری آیتم های مشابه بهره مند هستند ، اما کاملا از همدیگر متمایز می باشند و استفاده از آن ها منوط به بررسی ویژگی های فنی و کیفی آنان می باشد . در این مقاله قصد داریم ، تا دو کابل با نام های CCA و CCC را بررسی و ارزیابی کنیم ، لطفا ما را همراهی کنید .

تعریف کابل CCC

در گام اول از بررسی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA بهتر بوده ، تا ابتدا هر کدام از این کابل ها را به صورت مجزا تعریف کنیم . کابل CCC (Copper Clad Composite) یک نوع کابل بوده ، که با استفاده از هسته مرکزی مس با روکش مس (Copper Clad) ساخته شده است و به عنوان یک کابل تمام مسی شناخته می شود .

این کابل برای انتقال سیگنال های الکتریکی استفاده می شود و می تواند در انواع برنامه های ارتباطی و شبکه های ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرد .

تفاوت کابل شبکه CCC و CCA با بررسی ویژگی های محصولات به خوبی بیان می شود . کابل CCC قیمت بالاتری داشته و از نظر فیزیکی نیز وزن آن بیشتر است . این دو ویژگی جزو معایب کابل هستند ، اما در مقابل با دو خاصیت انعطاف پذیری بالا و مقاومت بالا در برابر خوردگی مواجه ایم ، که آن را گزینه مناسبی برای استفاده در شرایط محیطی مختلف تبدیل کرده است .

همچنین ، این کابل از نظر عملکرد و انتقال سیگنال ها بسیار خوب بوده و در حین انتقال آسیبی به داده ها وارد نمی کند . در واقع حضور فلز مس در این نوع کابل یک آیتم مثبت بوده و از معایب و مشکلات آن کاسته و کارایی آن را ارتقا داده است ‌. مطالعه ویژگی های کیفی و فنی این محصول ما را ارزیابی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA یاری می دهد .

تعریف کابل CCC

تعریف کابل CCA

گام دوم در مبحث تفاوت کابل شبکه CCC و CCA معرفی کابل بعدی است . کابل CCA (Copper Clad Aluminum) محصولی ویژه بوده ، که در آن هسته مرکزی از جنس آلومینیوم بوده اما لایه ای نازک از مس آن را احاطه کرده است . این کابل برای انتقال سیگنال های الکتریکی استفاده می شود و در هنگام برقراری ارتباطات عملکرد انحصاری خود را دارد .

یکی از مزایای استفاده از کابل CCA قیمت مناسب آن نسبت به کابل های کاملا مسی است . به دلیل استفاده از آلومینیوم به جای مس در هسته مرکزی ، قیمت این کابل کمتر بوده ، که می تواند به صرفه ترین گزینه برای برخی از برنامه های ارتباطی باشد .

با این حال ، باید توجه داشت که کابل CCA ممکن است در برخی از جنبه ها کیفیت کمتری نسبت به کابل های مسی داشته باشد . به عنوان مثال ، مقاومت الکتریکی آلومینیوم بیشتر از مس است که می تواند باعث افت سیگنال و کاهش کیفیت انتقال شود .

همچنین ، آلومینیوم در مقابل خوردگی مقاومت اندکی دارد و نباید در شرایط نا مطلوب قرار بگیرد ، چرا که امکان خرابی و آسیب دیدگی آن در این گونه شرایط بسیار بالا است ‌و نیاز به مراقبت و نگهداری دقیق دارد .

بنابراین ، قبل از استفاده از کابل CCA ، باید نیازها و محدودیت های مربوطه را به دقت بررسی نمایید و بدون تحقیق بررسی به سراغ این کابل نروید . با این اوصاف بیشترین تفاوت کابل شبکه CCC و CCA در هسته و مغزی ایشان می باشد ‌‌.

بیشتر بخوانید: فاکتورهای انتخاب رک شبکه برای دیتاسنترها

بررسی تفاوت میان CCC و CCA

در آیتم های بالا هر دو کابل CCC و CCA را تعریف نمودیم ، حال نوبت به بررسی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA رسیده است . در وهله اول تفاوت این دو محصول مربوط به مغزی موجود در آن است ، اما تفاوت های بیشتری نیز دارند ؛

  • جنس هسته : همان طور که اشاره نمودیم ، کابل CCC دارای هسته ای تمام مسی است ، اما در مقابل کابل CCA با مغزی از جنس آلومینیوم تولید شده ، که البته رویه این هسته دارای مقداری مس می باشد و همین تفاوت دلیل اصلی تفاوت های فنی و کیفی میان این دو کابل است .
  • مقاومت الکتریکی : مقاومت الکتریکی آلومینیوم بیشتر از مس است . بنابراین ، در کابل CCA که هسته آلومینیومی دارد ، مقاومت بیشتری نسبت به کابل CCC داشته ، که در آن شاهد مغزی مسی هستیم . این می تواند باعث افت سیگنال و کاهش کیفیت انتقال در کابل CCA شود . این آیتم جزو مهم ترین تفاوت کابل شبکه CCC و CCA می باشد .
  • مقاومت در برابر خوردگی : آلومینیوم حساس تر از مس در برابر خوردگی است . بنابراین ، کابل CCC که هسته مسی دارد ، مقاومت بهتری در برابر خوردگی از خود نشان می دهد و قطعا در کابل CCA که هسته آلومینیومی دارد ، شاهد خوردگی بیشتری هستیم . در نتیجه ، کابل CCC ممکن است در برخی از محیط ها با شرایط سخت محیطی بهتر عمل کند .
  • قیمت : به دلیل استفاده از مس در روکش هسته ، کابل CCC معمولاً قیمتی بالاتر از کابل CCA خواهد داشت . این به معنای این است که کابل CCA به صرفه ترین گزینه برای برخی از برنامه های ارتباطی است . در نهایت ، انتخاب بین کابل CCC و کابل CCA بستگی به نیازها و محدودیت های شما دارد .

با بررسی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA به یک سری نتایج می رسیم . در صورتی که مقاومت در برابر خوردگی و کیفیت انتقال برای شما اولویت دارد ، کابل CCC ممکن است گزینه بهتری باشد . اما در صورتی که هزینه و وزن کمتر مهمتر باشد ، کابل CCA می تواند گزینه مناسب تری خواهد بود .

بررسی تفاوت میان CCC و CCA

کابرد کابل های CCC و CCA

در ادامه مبحث تفاوت کابل شبکه CCC و CCA قصد داریم ، تا به تفاوت های این دو کابل اشاره کنیم . کاربرد این دو محصول است ‌. کابل CCA (Copper Clad Aluminum) و کابل CCC (Copper Clad Composite) هر دو می توانند در تجهیزات شبکه و سیسکو استفاده شوند .

این کابل ها برای انتقال سیگنال های الکتریکی در شبکه های ارتباطی استفاده می شوند . برخی از کاربردهای مشترک این کابل ها عبارتند از ؛

  1. اتصال کامپیوترها و دستگاه ها به شبکه : کابل CCA و CCC می توانند برای اتصال کامپیوترها ، سوئیچ ها ، روترها ، آپلای ها و سایر تجهیزات شبکه به یکدیگر استفاده شوند .
  2. اتصال شبکه های محلی (LAN) : این کابل ها برای اتصال شبکه های محلی (مثل Ethernet) کاربرد داشته و امکان انتقال داده ها و ارتباط بین دستگاه ها را فراهم می کنند . با وجود این که شاهد تفاوت کابل شبکه CCC و CCA هستیم ، اما شباهت هایی نیز میان این دو محصول وجود داشته ، که آن هم موارد استفاده از آنان می باشد .
  3. اتصال به دستگاه های دیگر : کابل CCA و CCC برای تکمیل عملکرد دستگاه هایی مانند دوربین های مداربسته ، تلفن های آنالوگ ، تلفن های آیپی و سایر تجهیزات ارتباطی گزینه ایده آلی هستند ‌.

مهم است بدانید که در انتخاب کابل برای استفاده در تجهیزات شبکه و سیسکو ، عوامل دیگری نیز باید مدنظر قرار گیرند ، از جمله نوع شبکه (مثلاً Ethernet یا Fiber), سرعت انتقال داده ، مسافت فیزیکی و محیط شبکه .

با توجه به تفاوت کابل شبکه CCC و CCA در برخی موارد یکی از این کابل ها به دیگری ترجیح داده می شود ، از این رو توجه به شرایط و محدودیت ها اهمیت زیادی دارد .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک دیواری

کلام آخر

در این مقاله هدف ما مطالعه و بررسی تفاوت کابل شبکه CCC و CCA بود ، این دو محصول در ایجاد ارتباط های مربوط به سیستم شبکه گزینه های ایده آلی هستند و از آنان استفاده های زیادی می شود ، اما باید بدانید که تفاوت های عمده ای میان این دو کابل وجود داشته و نباید بدون تحقیق و بررسی مورد بهره‌وری قرار بگیرند .

مجموعه آماد سیستم این دو کابل کارا و کاربردی را با کیفیت بالایی عرضه کرده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد . برای تهیه این محصولات حتما سری به آماد سیستم بزنید .

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574