خرید رک دیواری پنل ثابت

خانه    بلاگ      خرید رک دیواری پنل ثابت
خرید رک دیواری پنل ثابت

خرید رک دیواری پنل ثابت  چه مزیت هایی را به دنبال دارد؟ رک ها در انواع مختلفی ساخته شده اند که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. رک های پنل ثابت همانطور که از نام آن ها مشخص است دارای پنل هایی هستند که در جای خود ثابت مانده اند. در ادامه قصد داریم به بررسی خرید این نوع از رک ها بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید رک دیواری پنل ثابت

در هنگام خرید رک های دیواری لازم است مواردی را مد نظر داشته باشید. این مدل رک ها به دلیل طراحی خاصی که دارند معمولا برای فضاهایی پیشنهاد می شوند که دارای محدودیت هستند. در ادامه برخی فاکتورهای مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار می دهیم.

1.به ابعاد توجه کنید

یکی از مهمترین فاکتورهایی که در هنگام خرید رک های شبکه باید به آن توجه داشته باشید اندازه و سایز این محصولات است. زمانی که در خرید رک دیواری پنل ثابت از ابعاد صحبت می کنیم منظور اندازه، عمق و ارتفاع رک مورد نظر است که باید مطابق با اندازه های تجهیزات شبکه مورد نظر ما باشد.

رک ها به طور معمول در استانداردهای خاصی ساخته می شوند و دارای ارتفاع های مختلفی هستند. برای اندازه گیری ارتفاع رک لازم است بگوییم که از واحدی با عنوان یونیت استفاده می شود. مجموع ارتفاعاتی که در یونیت ها وجود دارد مجموع کل ارتفاعات را در اختیار کاربران شبکه قرار می دهد.

2.استاندارد متعلقات رک

یکی دیگر از موارد مهم در خرید رک دیواری پنل ثابت رعایت استانداردها در ساخت این متعلقات می باشد. نکته مهم درباره متعلقات رک ها باید بگوییم که استفاده از این متعلقات ضروری است و تاثیر زیادی بر روی عملکرد و طول عمر مفید رک ها برجای می گذارد. در ادامه به معرفی متعلقات رک ها می پردازیم که باید در هنگام خرید به آن ها اشاره کرد.

3.پاور ماژول

این بخش در همه انواع رک ها وجود دارد و به عنوان تجهیزات توزیع برق در داخل رک ها شناخته می شوند. معمولا این ماژول ها را با عنوان پی یو دی می شناسند که طراحی آن ها به دو شکل افقی و عمودی می باشد. در صورتی که هنگام خرید رک دیواری پنل ثابت ظرفیت برای شما اهمیت دارد بهتر است رک هایی را انتخاب کنید که دارای پاور ماژول های عمودی هستند.

اغلب پاور ماژول ها را بر اساس تعداد پورت هایی می سازند که در رک ها وجود دارد. امروزه شاهد پیشرفت هایی در زمینه پاور ماژول ها هستیم که نمونه ای پیشرفته آن دارای قابلیت هایی مانند مانیتورینگ و کنترل از راه دور است.

4.فن رک

فن رک ها به عنوان یکی از کلیدی ترین فاکتورها در انتخاب رک دیواری پنل ثابت به شمار می روند. این بخش از متعلقات رک بسیار مهم بوده و وجود آن در تامین تجهیزات درون رک ها بسیار موثر است. معمولا فن ها دارای عملکرد خاصی هستند که باعث می شود هوای داخل رک ها سرد شود و از آسیب دیدگی اجزا شبکه جلوگیری می کند.

علاوه بر فرایند خنک سازی دقت داشته باشید فن ها از وارد شدن گرد و غبار نیز به محفظه رک جلوگیری می کنند. رک ها در دو نوع بلبرینگی و بوشی وجود دارند.

انتخاب نوع بلبرینگی در هنگام خرید رک دیواری پنل ثابت باعث می شود که بتوانید مقاومت و توان بیشتری را تجربه کنید. علاوه بر این نوع بلبرینگی آن گرانتر است و بر روی قیمت رک ها تاثیر می گذارد. فن رک ها دارای پروانه هایی هستند که چرخش آن ها باعث تهویه هوا در فضای رک می شود.

پروانه هایی که در فن ها وجود دارد متفاوت هستند و افراد می توانند براساس ابعاد و سایز رک ها تعداد پروانه ها را در فن انتخاب کنند. طراحی فن ها به صورت افقی و عمودی انجام می گیرد. البته نوع افقی رایج تر از نمونه عمودی می باشد.

5.سینی رک

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در قیمت رک ها خرید رک دیواری پنل ثابت نوع سینی یا پنل در این رک ها می باشد. رک دیواری پنل ثابت همانطور که از نام آن مشخص است دارای سینی یا پنل هایی هستند که به شکل ثابت هستند و با استفاده از پیچ و مهره به بدنه رک ثابت می شوند.

معمولا این نوع از رک ها را برای تجهیزاتی پیشنهاد می کنند که از وزن بیشتری برخوردار هستند و نیاز به بررسی و چک کردن مداوم در آن ها وجود نداشته باشد.

6.بلنک پنل ها

این بخش را برای پرکردن فضای آزاد در رک ها به کار می برند. این تجهیزات در رک ها نظم و ترتیب لازم را ایجاد می کند و به نوعی از تجهیزات درون رک محافظت می کند. در واقع بلنک پنل ها به نوعی امنیت تجهیزات قرار گرفته درون رک ها را تامین می کنند.

مشاهده محصولات

عوامل موثر بر قیمت رک پنل ثابت دیواری

یکی از مهمترین عوامل در خرید رک دیواری پنل ثابت قیمت این محصولات است که تحت تاثیر پارامترهای خاصی قرار دارد. انتخاب برند در قیمت گذاری محصول تاثیر بسزایی دارد. معمولا برندهای معتبر برای ساخت محصولات خود از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده می کنند. از این رو قیمت محصولات آن ها در مقایسه با برندهای گمنام بیشتر است.

نکته دیگری که در قیمت گذاری این محصولات تاثیر زیادی می گذارد نقش درب ها می باشد. درب های رک در انواع مختلفی ارائه شده اند که افراد می توانند بر حسب نوع تجهیزات درون رک می توانند نوع درب را نیز انتخاب کنند.

هر اندازه درب ها با کیفیت تر باشند و دارای قفل های پیشرفته ای برای حفظ امنیت تجهیزات شبکه داشته باشند از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند. جنس، وزن، نوع،ابعاد، تعداد یونیت و … برای تعیین قیمت ها نقش موثری دارند.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی نکات مهم در خرید رک دیواری پنل ثابت پرداختیم. رک ها یکی از مهمترین اجزا در شبکه ها هستند که وظیفه امنیت و نظم دهی شبکه را برعهده دارند. انتخاب رک مناسب مستلزم شناخت برند مناسب مانند گروه آماد سیستم می باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574