راهنمای خرید رک برای دیتاسنتر

خانه    بلاگ      راهنمای خرید رک برای دیتاسنتر
راهنمای خرید رک برای دیتاسنتر

خرید رک برای دیتاسنتر ، تصمیمی هوشمندانه است . رک ها تجهیزاتی قدرتمند است . رک ها با این که به طور مستقیم در پردازش و ذخیره سازی اطلاعات شرکت نمی کنند ، اما باعث بهبود عملکرد مجموعه می شوند .

خرید این محصول از ملزومات ضروری در شبکه های اینترنتی و مخابراتی است . با بهره گیری از این محصول می توان اتاقکی ایمن برای نگهداری از ابزارآلات شبکه تشکیل داد .‌ در ادامه ، شرایط خرید رک را شرح می دهیم ، با ما همراه شوید ‌.

بیشتر بخوانید: دریافت سفارش رک شبکه در تعداد بالا در آماد سیستم

اهمیت خرید رک برای دیتاسنتر

خرید رک برای دیتاسنتر در زمینه فناوری اطلاعات و شبکه ‌های کامپیوتری بسیار مهم می باشد . رک یک ساختار فلزی است ، که به صورت قفسه‌ های افقی یا عمودی طراحی می شوند . این محصول به شما اجازه می دهد ، تا در اتاقکی برنامه ریزی شده از ابزارآلات شبکه محافظت کنید .

شبکه های اینترنتی و مخابراتی متشکل از ابزارآلات مختلفی هستند . نمی توان تجهیزات شبکه را آزادانه در محیط قرار داد . رک ها از قدرتمند ترین تجهیزات شبکه می باشند . با بهره گیری از این محصول ، یک دیتاسنتر محلی در مجموعه خود برپا کنید .

خرید رک برای دیتاسنتر به شما امکان می ‌دهد ، تجهیزات شبکه و سرور های خود را به صورت منظم و سازمان ‌یافته در محیط قرار دهید . رک‌ ها دارای درب ‌های قفل ‌دار هستند . از این رو تنها افراد محدودی به تجهیزات داخلی تجهیز دسترسی دارند .

این محصول مجهز به سیستم‌ های خنک کننده است ، که برای حفظ دمای مناسب تجهیزات شبکه و سرور ها اهمیت کاربرد دارند . در رک ها ، هوا از طریق فن ها به گردش در می آید .

اهمیت خرید رک برای دیتاسنتر در حد فرمت اطلاعات برای سرور ها است . متناسب با نیاز مجموعه به خرید این محصول بپردازید ، تا راندمان شبکه در کوتاه‌ مدت نیز رضایت بخش باشد .

اهمیت خرید رک برای دیتاسنتر

خصوصیات فنی رک دیواری و رک ایستاده

مقاله خرید رک برای دیتاسنتر از پر مخاطب ترین مباحث در صنعت الکترونیک است . این مقاله علاوه بر تشریح اهمیت استفاده از رک ها ، درباره خصوصیات فنی این دو محصول صحبت می کند . رک دیواری و رک ایستاده از پرفروش ترین انواع این محصول در بازار است .

با خرید رک برای دیتاسنتر ، امکان نگهداری از تجهیزات پستو آسان می شود . این دو محصول با این که از یک جنس هستند ، اما در مجموعه های متفاوتی کاربرد دارند . در زیر به برخی از خصوصیات فنی این دو نوع رک می‌ پردازیم :

  • رک دیواری :

_ نحوه نصب : رک دیواری به دیوار یا سطوح عمودی نصب می گردد .

_ ارتفاع : معمولاً این محصول دارای ارتفاع استاندارد 42 U است . البته در اندازه های دیگری نیز تولید می شود .

_ عرض : عرض رک دیواری معمولاً بین 19 تا 24 اینچ می باشد .

_ عمق : عمق رک دیواری معمولاً بین 18 تا 36 اینچ است .

_قابلیت تنظیم : رک ها از قابلیت تنظیم عمق برخوردار هستند ، تا کاربر بتواند متناسب با اندازه تجهیزات آن را تنظیم کند .

  • رک ایستاده ( رک استند ) :

_ نحوه نصب : رک ایستاده در زمین یا سطح افقی قرار می‌ گیرد .

_ ارتفاع : رک ایستاده در ارتفاع های بیش از 50 U تولید می شود .

_ عرض : عرض رک ایستاده معمولاً بین 19 تا 24 اینچ است .

_ عمق : عمق محصول معمولاً بین 25 تا 48 اینچ می‌ باشد .

_ قابلیت دسترسی : رک ایستاده معمولاً از جلو، عقب و همچنین از دو طرف به کاربر اجازه دسترسی به تجهیزات را می دهد .

 

در هنگام خرید رک برای دیتاسنتر متناسب با نیاز مجتمع پیش روید . اگر نمی دانید کدام رک را با چه عمقی برای شبکه شما مناسب است ، از کارشناسان ما در آماد سیستم کمک بگیرید .

چگونگی خرید رک برای دیتاسنتر

در عصر حاضر با وجود پیشرفت در تکنولوژی ها ، مردم جهت خرید رک برای دیتاسنتر تنها به سفارش های حضوری بسنده نمی کنند . بهترین راه برای سفارش این محصول ، جستجوی در بازار های مجازی است . می‌ توانید به فروشگاه ‌های آنلاین معروف مراجعه کنید . با استفاده از قابلیت ‌های فیلترینگ و جستجو در سایت ‌ها ، می ‌توانید رک مورد نظر خود را بیابید .

اگر خواهان خرید رک به صورت حضوری هستید ، به فروشگاه‌ های مختلف مراجعه کنید . در مراکز خرید معمولاً رک‌ ها در جنس ، نوع ، رنگ و سایز هایی مختلفی عرضه می گردند . با کمک از کارشناسان فروش می توانید بهترین نوع این محصول را برای فروشگاه خود سفارش دهید .

اگر به دنبال رک های خاص یا سفارشی هستید ، با تامین کنندگان تماس بگیرید و نیاز های خود را با آنها مطرح کنید . قبل از خرید رک برای دیتاسنتر به عواملی همچون ابعاد ، قابلیت‌ ها و نیاز های شبکه اهمیت دهید .

چگونگی خرید رک برای دیتاسنتر

در خرید رک برای دیتاسنتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

خرید رک برای دیتاسنتر یک مسئله مهم است . بایستی در طراحی و ساخت شرکت ها از چندین نوع رک استفاده شود ، تا ابزارآلات شبکه با نام خاصی در مجموعه قرار گیرد . برخی نکات همانند راهنما عمل می کنند . با پیروی از این فاکتور ها می توانید متناسب با نیاز مجموعه ، این محصول را سفارش دهید .

از نکات مهمی که در خرید رک برای دیتاسنتر به شما کمک می کند ، می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • ابعاد و فضای فیزیکی : ابعاد رک باید متناسب با نیاز مجموعه باشد . بدین ترتیب می توان برای نگهداری از اکثر نرم افزار ها و سخت افزار ها از این محصول بهره گرفت .
  • قابلیت مدیریت کابل‌ ها : رک باید از سیستم مناسبی برای مدیریت کابل ‌ها برخوردار باشد . مدیریت صحیح کابل‌ها ها از بروز اختلالات الکتریکی در مدار جریان محصول جلوگیری می کند .
  • پایداری و ایمنی : ساختار محصول باید پایدار باشد ، تا تجهیزات در مقابله با زلزله ، لرزش ‌ها و عوامل خارجی دیگر مقاوم باشد .
  • قابلیت توسعه : نیاز های شما در آینده تغییر می کند . رک باید قابلیت توسعه و اضافه کردن تجهیزات جدید را برای کاربر فراهم سازد .

در خرید رک برای دیتاسنتر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

سخن پایانی

آماد سیستم از تولید کنندگان بزرگ رک در کشور است . این شرکت به صورت غیر حضوری نیز به مردم خدمت می کند . با سرچ این وب سایت در موتور های جستجو و جو علاوه بر اطلاع از قیمت محصول ، می توانید مقالات متعددی در رابطه با رک و متعلقات آن مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: ارزان ترین کابل های شبکه موجود در بازار

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574