رک دوربین مداربسته چیست؟

خانه    بلاگ      رک دوربین مداربسته چیست؟
رک دوربین مداربسته چیست؟

رک دوربین مداربسته چیست؟ باید گفت؛ یک محفظه است. حال درون این محفظه می توان انواعی از تجهیزات مرکزی همانند؛ سرور یا سوئیچ را قرار داد. مسئولیتی که این وسیله بر عهده خود دارد، در محافظت از تجهیزات درون خود خلاصه می شود. پس اگر که سلامتی وسایلتان برای شما اهمیت دارد! در برابر شرایط نامساعد جوی نگران بوده یا می ترسید، بدان ها ضربه وارد شود! یک رک تهیه کنید.

با ما در ادامه این مطلب از خود همراه باشید، تا به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم. البته در صورت وجود پرسش هایی بیشتر ما در کنار شما خواهیم بود.

انواع رک دوربین مداربسته را بشناسید!

در اینکه رک دوربین مداربسته چیست؟ اول انواع آن را بررسی کنیم. شاید که اینگونه شما راحت تَر و با اطمینان خاطر بیشتری به جهت خرید اقدام کنید. پس انواع گوناگون رک ها عبارتند از؛

1-دیواری

این قبیل از رکها در انواعی از ارتفاع ها و عمق ها طراحی و ساخته می شوند. در رابطه با نحوه نصب باید بگوییم؛ که برروی دیوار قرار خواهند گرفت. جهتِ استفاده برای شبکه هایی کوچک هم مناسب خواهند بود. پس اگر که شما عزیزان دارای واحدهایی کوچک می باشید، از رک دیواری استفاده نموده و به بهترین نتیجه ها برسید!

2-ایستاده

حال در دنیای اینکه رک دوربین مداربسته چیست؟ به نمونه ایستاده می رسیم. آنها برروی زمین قرار خواهند گرفت. حال فضای بسیاری هم برای قرار دادن تجهیزات دوربین مداربسته شما وجود دارد. به حالت پیش فرض رک ایستاده دارای یک فن می باشد. ولی شما با توجه به تجهیزات موجود درون رک ها تا به چهار فن هم امکان نصب داخل محفظه ها دارید.

انواع رک دوربین مداربسته

اندازه رک دوربین مدار بسته

چنين محفظه هایی از انواعی اندازه برخوردار هستند. پهنای آنها اغلب نوزده یا چهل و هشت اینچ می باشد. به لحاظ عمق هم متنوع هستند. معمولاً اندازه عمق در اعداد 45,60,80,100 خلاصه می گردد. بهتر است، در ادامه کوتاه نگاهی را به اجزای تشکيل دهنده رک ها داشته باشیم. پس ضمن اینکه رک دوربین مداربسته چیست؟ درباره این اجزاء صحبت کنیم.

1-ریل

ریل در دو سوی محفظه ها قرار می گیرند. شما می توانید، از ریل ها به جهت نصب انواعی از تجهیزات الکترونیکی، سرور، سوئیچ و… بهره بگیرید. اینگونه شما بسیار راحت تر  به جهت نصب تجهیزات و البته جا به جایی آنها اقدام خواهید نمود.

2-پنل جلویی

این پنل ها در قسمت جلویی رک ها قرار خواهند گرفت. از آن به جهت دسترسی به پورت ها یا دکمه هایی گوناگون (در قسمت جلویی) کمک گرفته می شود.

3-پنل عقب

این پنل ها در بخش پشتی رک به چشم می خورد. از آنها به منظور دسترسی به پورت ها و اتصالات پشتی قطعات الکترونیکی بهره گیری می شود.

4-سیستم تهویه

در کنار اینکه رک دوربین مداربسته چیست؟ باید بگوییم؛ از سیستم تهویه در راستای خنک نمودن تجهیزات داخل رک استفاده می شود. چنانچه که سیستم تهویه وجود نداشته باشد، تجهیزات در نتیجه عملکرد طولانی مدت و پر فشار در معرض آسیب قرار می گیرند.

5-مدیریت کابل

سیستم مدیریت کابل دارای حفره هایی بوده که به جهت مدیریت و کنترل اصولی اتصالات درون رک ها کاربرد دارند. اینچنین کابل ها نظم و سامان بهتری را تجربه می کنند.

6-تجهیزات اتصالات

این تجهیزات دربرگیرنده کابل ها یا سوئیچ، پچ پنل هاست. از آنها در راستای ارتباط تجهیزات الکترونیکی داخل محفظه و با سایر تجهیزات بیرون رک بهره گیری می شود. در کنار هم بودن تمامی این تجهیزات منجر به ایجاد یک ساختار سازمان یافته می گردد.

رک استاندارد دارای چه ویژگی هایی است؟

به دور از آنکه رک دوربین مداربسته چیست؟ به منظور نصب تجهیزات داخل چنین محفظه هایی باید برخی از استانداردها مطرح بشود. اینگونه ساختار خلق شده بسیار کارآمد و مطمئن شناخته خواهد شد! ما در ادامه به بعضی از مهم ترین ویژگی های یک رک استاندارد می پردازیم؛

1-ارتفاع استاندارد

رک ها اغلب در ارتفاع اصولی طراحی و ساخته می شوند. اینگونه شما می توانید، تجهیزات مربوط به دوربین مدار بسته را در ارتفاعی استاندارد نصب کنید.

2-عمق استاندارد

رک بایست دارای عمق مناسبی باشد. اینگونه شما می توانید در آن عمق مد نظر به خوبی تجهیزات را جای بدهید.

3-عرض استاندارد

عرض هم باید بنا بر استاندارد های موجود طراحی بشود. اینگونه امکان قرار دادن وسیله ها درون این پهنا برای شما مقدور است.

آیا وجود سیستم تهویه درون رک موضوعی ضروریست؟

بسیاری از شما عزیزان به دور از آنکه رک دوربین مداربسته چیست؟ درباره وجود سیستم تهویه هوا می پرسید. اینکه آیا وجود چنین سیستمی در دل رک واجب است؟ اگر که نباشد، چه خواهد شد!

خوانندگان عزیز بهتر است، خاطر نشان شویم؛ تجهیزات موجود درون رک دوربین مدار بسته در زمان عملکرد قطعاً حرارت بسیاری تولید می کنند. حال در صورت عدم وجود سیستم تهویه است، که این گرما و حرارت درون رک پراکنده می شود.

در نهایت طول عمر تجهیزات موجود درون این محفظه ها تحت تأثیر قرار گرفته در نهایت به زودی زود دچار برخی از عیوب می شوند! پس شما باید در راستای تهیه سیستم تهویه اقدام نموده و حتماً آن را درون رک ها قرار بدهید. (نوع و تعداد فن ها تحت تاثیر نوع رک و اندازه آن خواهد بود.)

قیمت رک دوربین مدار بسته

ضمن بررسی اینکه رک دوربین مداربسته چیست؟ بهتر است، در ارتباط با قیمت هم کمی به بحث بپردازیم. قیمت ها تحت تاثیر عواملی بسیار است! اینکه شما رک ایستاده را انتخاب نموده یا رک دیواری را بر گزینید.

از سویی دیگر برند هم قیمت را بالا یا پایین می کند. مواد و متریال به کار رفته در ساخت، تجهیزات موجود درون رک یا فروشگاه انتخابی شما برای خرید از جمله دیگر عوامل است.

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود به بررسی این مسئله که رک دوربین مداربسته چیست؟ پرداختیم. اینکه شما باید از این محفظه ها به جهت قرار دادن انواعی از تجهیزات دوربین ها کمک بگیرید.

البته که برای دستیابی به نتیجه ای هرچه بهتر می‌باید نوع رک را مشخص نموده و با ساختار آنها آشنا باشید. امیدواریم که هرآنچه در طول این متن از آماد سیستم عنوان شد، برای شما مفید و کاربردی بوده باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574