طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه

خانه    بلاگ      طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه
طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه

طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه بایستی بر اساس استاندارد‌های متعددی انجام شود. رک‌های شبکه ارتفاع و یونیت دو عامل مهم برای رک به شمار می‌آید، یک جدول استاندارد برای رک‌های شبکه طراحی شده است که متقاضیان آن بر اساس این جدول اقدام به خرید و استفاده از رک‌های متعدد می‌نمایند.

جهت ارتباط با کارشتاسان فروش می توانید از طریق شماره تماس های زیر اقدام نمایید

افرادی که خواهان طراحی و ساخت این محصول هستند، بایستی کاملا از استانداردهای موجود در این حوزه آگاهی داشته باشند. فرایند تولید رک‌های شبکه فوق العاده اهمیت دارد و کیفیت کار نهایی این فرآیند وابسته است.

برای طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه بایستی از افراد متخصص و کارشناس استفاده کرد، در این مقاله قصد داریم تا این روند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. از شما خواهش می‌کنیم، تا در این مطلب با ما همراه شوید.

منظور از طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه چیست؟

پیش از آن‌که طراحی و ساخت رک شبکه را بررسی کنیم، بیایید تا کمی در رابطه با رک شبکه نیز صحبت کنیم. تجهیزات سیسکو برای برقراری شبکه مخابراتی طراحی شده‌اند. بایستی در یک محفظه مخصوص نگهداری شوند، محفظه‌ای که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد که بتواند به خوبی از تجهیزات نگهداری کند.

مانع از رسیدن آسیب به آن‌ها شود و در نهایت نظم و هماهنگی  را افزایش دهد. به این محفظه رک گفته می‌شود. رک شبکه دارای مدل‌های متنوعی است، که هر کدام از آن‌ها برای امر خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت هر کالایی لازم است تا ابتدا طراحی خاص آن انجام شود، طراحی انواع رک‌های شبکه به سادگی انجام نخواهد شد.

برای انجام این کار بایستی از کتاب قانون آن یعنی، استانداردهای تعریف شده رک‌های شبکه استفاده کرد. هیچ یک از ویژگی‌های رک شبکه نباید تناقضی با این استانداردها داشته باشد. ابتدا ظاهر رک شبکه طراحی می‌شود، تعیین تعداد یونیت، عمق، ارتفاع و ابعاد رک شبکه در این مرحله انجام خواهد شد.

پس از آن بایستی طراحی داخلی و شبکه انجام شود، هر کدام از تجهیزات سیسکو در یک قسمت خاص از رک شبکه نصب خواهد شد. مکان نصب و قرار دادن این تجهیزات به واسطه طراحی داخلی رک‌های شبکه انجام خواهد شد. طراحی به واسطه تیم کنترل کیفیت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد. در صورت تایید شدن خط تولید و ساخت انواع رک‌های شبکه راه اندازی می‌شود.

تک تک مراحل تولید وابسته به طراحی خواهد بود. در حقیقت طراحی یک الگو و یا راهنما برای تولید این محصول به شمار می‌آید، کیفیت مواد اولیه، تخصصی نیروی کار  و پیشرفتگی تجهیزات مورد استفاده در خط تولید همگی تعیین کننده کیفیت رک شبکه تولید خواهند بود.

متریال بکار رفته شده در ساخت انواع رک‌های شبکه

یکی از مواردی که در طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه فوق العاده اهمیت دارد. متریال و مواد اولیه است که برای ساخت این محصول از آن استفاده می‌شود. همان‌طور که می دانیم انواع رک‌های شبکه با استفاده از فلزات تولید می‌شوند، یک درب شیشه‌ای و یا توری برای آن‌ها نصب خواهد شد.

از هر نوع فلزی می‌توان برای ساخت رک‌های شبکه استفاده کرد. زمانی که تجهیزات شبکه در حال فعالیت هستند، خود به خود دما تا حد زیادی بالا می‌رود، اگر بدنه رک در برابر افزایش دما مقاومت بسیار زیادی نداشته باشد، علاوه بر این که گرمای تولید شده برطرف نمی‌شود، بدنه رک نیز در اثر انبساط و انقباض دچار تغییر حالت می‌شود و به کلی آسیب می‌بیند.

از این رو برای طراحی و ساخت انواع رک های شبکه بایستی به متریال مورد استفاده توجه کرد. برندهای تولید کننده رک‌های شبکه هر کدام از یک نوع آلیاژ خاص استفاده می‌کند، که مختص کمپانی و برند است. در حقیقت متریال به کار رفته شده در ساخت انواع رک‌های شبکه کیفیت محصول را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

از این رو بسیاری از کمپانی‌ها ترکیبات آلیاژ و فلز به کار رفته شده در تولید رک‌های شبکه را آشکار نخواهند کرد و به عنوان اطلاعات محرمانه نگهداری می‌کند. آلیاژ علاوه بر این‌ که باید در برابر افزایش و کاهش دما مقاوم باشد. همچنین باید بتواند و وزن تجهیزاتی که درون آن قرار داده می‌شود، را به خوبی تحمل کند.

علاوه بر آن نباید وزن بالایی داشته باشد. به عنوان مثال اگر یک رک دیواری وزن بالایی داشته باشد و تجهیزات سیسکو درون آن قرار بگیرد. دیوار و مکانی که رک به آن نصب شده است، قادر به تحمل این وزن خواهد بود و منجر به سقوط رک و تجهیزات شبکه می‌شود. تمامی این نکات در انتخاب متریال برای طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه اهمیت دارد.

چگونه از کیفیت طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه مطمئن شویم؟

طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه یک موضوع بسیار با اهمیت است که بایستی با کیفیت بالا و رعایت استانداردهای مختلف انجام شود. اما زمانی که یک رک تولید شده و در بازار مصرف ارائه می‌شود، چگونه می‌توانیم از کیفیت طراحی و ساخت آن مطمئن شویم؟ قطعاً کار ساده‌‌ای نخواهد بود.

افرادی که در زمینه رک‌های شبکه تخصص دارند، به خوبی می‌توانند کیفیت این محصولات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. یک مصرف کننده و خریدار رک‌های شبکه به جای بررسی تک تک محصولات و ارزیابی آنها بایستی در جستجوی یک مرکز معتبر جهت خرید رک ایستاده شبکه باشد.

زمانی که شما به یک فروشگاه درجه یک و تمام عیار برای خرید انواع رک‌های شبکه مراجعه می‌کنید، کیفیت محصولات را به ایشان می‌سپارید. بدین جهت لازم نیست تا کیفیت محصولات را مورد بررسی قرار دهید، یک فروشگاه معتبر که کالاهای خود را طبق نظر کارشناسان و افراد متخصص تهیه می‌کند و در دسترس متقاضیان قرار می‌دهد.

بهترین گزینه برای خرید رک‌های شبکه خواهد بود و لازم نیست تا شما به عنوان یک مصرف کننده با استفاده از روش‌های مختلف کیفیت این محصولات را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. البته علامت استاندارد و تاییدیه مراکز مختلف می‌تواند نگرانی شما بابت کیفیت رک‌های شبکه را تا حدودی برطرف کند. اما قطعاً کافی نخواهد بود و نیاز به بررسی زیادی دارد. اما مراجعه یک عرضه کننده تمام عیار تمام نگرانی‌ها را برطرف خواهد کرد.

بهترین مرکز جهت خرید  انواع رک‌های شبکه

در حال حاضر مراکز متعددی هستند که رک‌های شبکه را در مدل‌ها و برندهای مختلف به فروش می‌رسند. اما تنها چند مرکز محدود در بازار به طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه توجه دارند و محصولات استاندارد و درجه یک را به بازار مصرف ارائه می‌کند.

اگر شما در جستجوی بهترین مرکز جهت خرید انواع رک‌های شبکه هستید، می‌توانید به آماد سیستم اعتماد کنید. مجموعه آماد سیستم زمان بسیاری است که انواع تجهیزات سیسکو مخصوص رک شبکه را در مدل‌ها و طرح‌های متعدد با بهترین کیفیت ممکن به فروش می‌رساند و قیمت مطلوبی را برای محصولات خود تعیین کرده است.

کلام نهایی

طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه در کیفیت رک شبکه تاثیرات بسیار زیادی دارد، هر چقدر به طراحی پرداخته شده باشد، ساخت رک با رعایت استانداردهای مختلف انجام خواهد شد و درنهایت محصول تولید شده با کیفیت بسیار زیادی به بازار مصرف ارائه خواهد شد.

افزایش کیفیت با کاهش مخاطرات و آسیب‌های ناشی از کالای نا مرغوب جلوگیری می‌کند. از این رو کیفیت طراحی‌های شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد، شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به مجموعه آماد سیستم اقدام به خرید تجهیزات سیسکو و انواع رک‌های شبکه نمایید.

چرا که در این مجموعه طراحی و ساخت انواع رک‌های شبکه اهمیت بسیار زیادی دارد و تنها محصولاتی برای فروش خریداری می‌شوند، که از نظر طراحی و ساخت کاملاً استاندارد باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574