لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟

خانه    بلاگ      لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟
لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟

رک ها محفظه هایی فلزی هستند و در حفظ و نگهداری تجهیزات بسیار مهم و گران قیمت شبکه کاربرد دارند . گاهی اوقات حجم تجهیزات شبکه بسیار زیاد می شود . در این صورت قسمت بیشتر رک توسط این تجهیزات اشغال می شود . این امر بیشتر در مورد رک های ایستاده صدق می کند .

در این گونه موارد از لایت پنل درون رک استفاده می نمایند . اگر با این سوال روبرو شدید که ، لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ تا ، انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا ، به این امر پی ببرید .

بیشتر بخوانید: فن رک و کاربرد آن

رک شبکه چیست ؟

 

در اولین قسمت از مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ ابتدا به شرح توضیحی مختصر از رک های شبکه می پردازیم . رک شبکه محفظه ای از جنس فلزی است . این رک ها معمولا در چند مدل ایستاده ، دیوار ، اوت دور یا بیرونی ساخته و عرضه می شوند .

از رک های ایستاده در اماکنی با حجم بسیار بالای تجهیزات استفاده می شود . از رک های دیواری برای تجهیزات با حجم کم استفاده می گردد و معمولا در نزدیکی سقف یا دیوار نصب می شوند . نوع دیگر رک ها ، یعنی رک بیرونی یا اوت دور ، در فضاهای بیرونی و خارج از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند .

 

رک شبکه چیست ؟

مشخصات لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟

 

در ادامه مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ به بررسی ویژگی های این وسیله خواهیم پرداخت . لایت پنل می‌توان گفت ، لایت پنل نوعی وسیله روشنایی به شمار می‌رود . از این لامپ‌ها برای روشنایی فضای درون رک ها استفاده می‌شود .

به این ترتیب ، متخصص شبکه به راحتی و در هنگام نیاز به نور و روشنایی با استفاده از این لایت پنل‌ها بتواند کار خود را ، انجام دهد . لایت پنل‌ها به چند شکل‌ درون رک نصب و تعبیه می‌شوند . ممکن است به حالت مگنتی یعنی آهنربایی و یا به حالت پیچی درون رک ها نصب شوند .

همچنین لازم به ذکر می‌باشد ، لایت پنل‌ها در چند مدل هم وجود دارند . برای مثال ممکن است لامپ فلورسنت به صورت رشته‌ ای درون رک نصب شود . ممکن است شما لامپ های ال ای دی را ، به صورت چیدمانی منظم و مرتب در کنار یکدیگر مشاهده نمایید .

از دیگر قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های لایت پنل‌ ها می‌توان به توانایی چرخش چند درجه و حتی ۳۶۰ درجه آن ها ، اشاره نمود . به وسیله این ویژگی ، یک متخصص شبکه می‌تواند به راحتی لایت پنل ها را ،در فضای درونی رک بچرخاند و از نور در زوایای مختلف استفاده نماید .

بدون شک ، به کار گیری لایت پنل ها مزایا و فواید بیشماری را ، به همراه دارد . در ادامه مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ به بررسی این مزیت ها خواهیم پرداخت .

 

مزایای لایت پنل ها چیست ؟

 

این بخش از مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ را ، به بررسی و بیان برخی از مزیت های لایت پنل ها اختصاص می دهیم . اکنون و با دست یافتن به آشنایی نسبی با لایت پانل ها ، می توان به مزایا و فواید این پنل ها پی ببریم . برخی از مزایای لایت پانل ها به شرح زیر هستند ؛

 

  • تامین روشنایی : با نصب لایت پنل درون رک ها ، کارشناس تجهیزات شبکه به راحتی می‌تواند در محیط‌ های کم نور از نورهای آن استفاده کرده و به تعمیر تجهیزات شبکه بپردازد .
  • عدم افزایش دما : دمای مناسب درون رک یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی است که ، هر رکی باید داشته باشد تا ، با افزایش و یا کاهش بیش از حد دما به تجهیزات شبکه آسیبی وارد نشود . لایت پنل‌ ها این مزیت را ، دارند که باعث افزایش دما نشوند .
  • داشتن طلق محافظ : از دیگر مزایای لایت پنل‌ ها ، داشتن طلق می‌باشد . این طلق نور را ، پخش کرده و از تمرکز نور به صورت نقطه ای جلوگیری می‌ نماید .
  • طول عمر بالا : لایت پنل‌ ها نسبت به سایر لامپ‌ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند . به همین دلیل با صرف هزینه ای ناچیز ، شما می‌توانید برای مدت زمان بسیار زیادی نور درون رک خود را ، تامین نمایید .

 

در این قسمت از مطلب لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ با برخی از مزیت های لایت پانل آشنا شدیم . لازم به ذکر می باشد ، لایت پانل ها مزایا و فواید بی شماری دارند ، ولیکن در این مطلب به طور خلاصه به برخی از آن ها اشاره شد .

مزایای لایت پنل ها چیست ؟

کاربردهای لایت پانل چیست ؟

 

در ادامه مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ به معرفی برخی از کاربردهای لایت پانل می پردازیم . لایت پانل ها از تجهیزات بسیار مهم و حیاتی فضای درون رک به شمار می روند . اهمیت وجود لایت پانل ها ، به خصوص در رک های ایستاده احساس می شود .

درون این نوع رک ها ، به دلیل قرار داشتن تجهیزات شبکه بسیار زیاد ، وجود نور و روشنایی مطلوب بسیار حايز اهمیت است . به این ترتیب ، کارشناس شبکه هنگام نیاز ، بتواند به راحتی به تعمیر شبکه بپردازد . با ادامه مطلب لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ همراه ما بمانید .

 

نکات مهم خرید لایت پانل چه می باشند ؟

در این قسمت از مبحث لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ به ذکر نکات مهم خرید لایت پانل بسنده می نماییم . برندهای موجود در بازار را ، بررسی نمایید و از بین آنها بهترین برند را ، انتخاب کنید . برخی فاکتورها مانند جنس بدنه ، برند لامپ و جنس لامپ بر قیمت لایت پنل تاثیر می‌گذارند .

 

کلام پایانی

 

در مطلب لایت پنل ( light panel ) رک چیست ؟ با این وسیله کاربردی آشنا شدیم . مزیت ها و کاربردهای بی نظیر این لایت پانل ها ، وجود آن ها را ، برای هر نوع رک امری ضروری و حیاتی می نماید . یکی از برندهای مطرح تولید قطعات و انواع رک ، مجموعه آماد سیستم می باشد .

مجموعه آماد سیستم جزو برندهای بسیار معتبر و مطرح می باشد که ، کلیه رک ها و تجهیزات مورد نیاز شبکه را ، با بالاترین کیفیت و استاندارد طراحی و تولید می نماید . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید .

بیشتر بخوانید: نصب رک شبکه و استاندارد های آن

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574