اترنت چیست ؟

خانه    بلاگ      اترنت چیست ؟
اترنت چیست ؟

اترنت از فناوری های نوین عصر الکترونیک است ، که در بهینه سازی شبکه های اینترنتی و مخابراتی نقش دارد . این فناوری توانمند اتصالی بی حد و مرز بین دستگاه های شبکه به وجود می آورد .

از این رو آپلود و ذخیره سازی داده های شبکه در کوتاه ترین بازه زمانی ممکن است . این نوآوری به بهبود و تقویت شبکه های محلی کمک می کند . اگر به دنبال افزایش سرعت ، ایمنی و دقت در شبکه ها هستید ، به نصب این فناوری در سرور های مجموعه بپردازید .

در ادامه ، درباره خصوصیات و مزایای اترنت توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بخوانید: راهنمای خرید رک ایستاده

معرفی کابل های اترنت

اترنت یک فناوری کاربردی در شبکه ها است ، که از مدت ‌ها قبل در دهه 1970 میلادی به منظور بهبود ارتباط داده‌ ها درون یک LAN ( شبکه محلی ) ابداع شد . این فناوری برای ارتباط داده‌ ها درون یک سگمنت شبکه به‌ صورت مستقیم بین دستگاه ‌های مختلف همانند کامپیوتر ، پرینتر ، روتر و سوئیچ‌ استفاده می ‌شود .

برای ارسال داده ‌ها در اترنت ، اطلاعات در قالب بسته ‌هایی با عنوان فریم (Frame) به دستگاه مقصد ارسال می ‌شوند . هر فریم شامل آدرس دستگاه مبدأ ، آدرس دستگاه مقصد ، اطلاعات و چندین فیلد دیگر است .

این فناوری در ابتدا با سرعت انتقال داده ، 10 مگابایت بر ثانیه مورد استفاده قرار می‌ گرفت ، اما امروزه نسخه ‌های با سرعت 100 گیگابایت بر ثانیه نیز از آن منتشر شد . با توجه به پیشرفت روز افزون بشر، این نوآوری هنوز هم در حال توسعه و بهبود است.

استفاده از این فناوری در شبکه‌ های کامپیوتری رایج می باشد. در عصر حاضر به منظور تقویت شبکه ‌های خانگی، بیزینسی و صنعتی از این محصول قدرتمند استفاده می شود .

آیا اترنت باعث بهبود عملکرد شبکه های اینترنتی و مخابراتی می شود ؟

اترنت یک فناوری شبکه ای محلی ( LAN ) است ، که جهت ارتباط داده ‌ها درون یک سگمنت کاربرد دارد . این فناوری ، عملکرد شبکه های محلی را بهبود می بخشد و باعث ارتقای سرعت ، قدرت ، عملکرد شبکه ها می ‌شود .

اترنت به طور مستقیم بر روی بهبود عملکرد شبکه های اینترنتی و مخابراتی تأثیر ندارد ‌. این فناوری مختص شبکه ‌های محلی است . علاوه بر این ، محدود به یک سگمنت نیز می باشد .

بهره‌ گیری از تکنولوژی ‌های شبکه مبتنی بر این فناوری می ‌تواند در بهبود عملکرد شبکه ‌های محلی و ارتباطات داخل سازمانی تاثیر بگذارد . استفاده از تکنولوژی‌ های نوین در بهبود عملکرد شبکه های مخابراتی و اینترنتی مؤثر هستند .

آیا اترنت باعث بهبود عملکرد شبکه های اینترنتی و مخابراتی می شود ؟

کاربرد اترنت در شبکه های مخابراتی و اینترنتی

اترنت به‌عنوان یک فناوری شبکه در بسیاری از محیط‌ های کاری از جمله شبکه ‌های خانگی ، بیزینسی و صنعتی استفاده می‌ شود . این فناوری با نصب بر سرور ها و کامپیوتر ها ، سرعت انتقال داده ها بر دیگر ابزارآلات محیط تا حد قابل توجهی افزایش می دهد ‌.

امروزه در اکثر شبکه های اینترنتی و مخابراتی از این فناوری هوشمند استفاده می شود . از مهم ترین کاربرد های این نوآوری در شبکه ‌های کامپیوتری ، عبارتند از :

  • انتقال داده ‌ها :

به منظور انتقال داده ها درون یک سگمنت شبکه از این محصول استفاده می شود . از این رو اطلاعات به صورت پیوسته و منظم بین دستگاه های شبکه همچون کامپیوتر ، پرینتر ، روتر ، سوئیچ و …‌ در گردش است ‌.

  • پخش شبکه ( Broadcasting ) :

پخش شبکه مبتنی به این فناوری ، پیام ها را به تمامی دستگاه های متصل به شبکه ارسال می کند .

  • برقراری ارتباط بین دو دستگاه :

این تکنولوژی به دو دستگاه امکان برقراری ارتباط مستقیم را بدون نیاز به دستگاه واسط ( مثل روتر ) فراهم می سازد .

  • پشتیبانی از سرعت‌ های بالا :

این فناوری مطمئن با توجه به پیشرفت ، قابلیت پشتیبانی از سرعت ‌های بالا مانند 100 گیگابیت بر ثانیه دارد .

 

کاربرد اترنت در شبکه های مخابراتی و اینترنتی

مزایای اترنت

اترنت یکی از پایه‌ های اصلی در شبکه‌ های کامپیوتری است ، که تاثیر مستقیمی بر آپلود و ذخیره سازی اطلاعات در شبکه دارد . در اوایل کشف این فناوری ، سرعت داده ها کم بود ، اما به مروز زمان و پیشرفت در فناوری های نوین ، قدرت شبکه های کامپیوتری مبتنی بر این نوآوری افزایش پیدا کرد .

این فناوری هوشمند بر جنبه های مختلفی از شبکه های اینترنتی و مخابراتی تاثیر دارد . برخی از مزایای این فناوری به شرح زیر است :

  • سرعت :

این فناوری با استفاده از تکنولوژی ‌های جدید در ارتقای سرعت و عملکرد شبکه‌ های LAN کمک می ‌کند . به گونه ‌ای که در عصر حاضر ، نسخه ‌های با سرعت 100 گیگابایت بر ثانیه از آن وارد بازار شد .

  • ارتباط مستقیم :

این شبکه به دو دستگاه امکان برقراری ارتباط مستقیم با یکدیگر را مهیا می سازد .

  • قیمت مناسب :

استفاده از محصول باعث کاهش هزینه برای شبکه ‌های محلی می ‌شود .

  • پایداری : این قطعه الکترونیکی به‌ عنوان یکی از پایه‌ های شبکه‌ های کامپیوتری ، بسیار پایدار است . غالبا در اکثر شبکه ها جزو سیستم‌ های پشتیبانی هستند .
  • و …

مزایای اترنت

 

چرا باید در شبکه های اینترنتی از اترنت استفاده کرد ؟

محتوا در واقع یک نوع داده است ، که برای انتقال آن از یک دستگاه به دیگری ، باید از یک پروتکل انتقال داده استفاده کنند . این فرمول برای ارسال اطلاعات ، مدل های مختلفی دارد . شبکه های اترنت مناسب ترین فناوری جهت بهینه سازی اطلاعات در مجموعه ها است .

این فناوری یکی از رایج ‌ترین شبکه‌ های کامپیوتری است . استفاده از این شبکه به دلیل سرعت بالا ، امنیت بالا، هزینه کم و پشتیبانی از بسیاری از پروتکل‌ ها و برنامه‌ ها، بهترین گزینه برای انتقال محتوا است می باشد . با توجه به اینکه محتوا در شبکه های اینترنتی به صورت پیوسته در گردش است ، استفاده از یک شبکه قابل اعتماد و با کیفیت ضروری است .

چرا باید در شبکه های اینترنتی از اترنت استفاده کرد ؟

سخن پایانی

آماد سیستم یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان رک و متعلقات آن در ایران می باشد . این شرکت امکان خرید اینترنتی را برای هموطنان مهیا ساخته است . آنان می توانند با رجوع به وب سایت مرجع ما در کمترین بازه زمانی ممکن ، سفارش خود را به ثبت برسانند ‌.

بخوانید: رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574