آشنایی با رک شبکه لابراتواری

خانه    بلاگ      آشنایی با رک شبکه لابراتواری
آشنایی با رک شبکه لابراتواری

رک شبکه لابراتواری رکی است که برای منظم نمودن و سازماندهی تجهیزات لابراتور ها طراحی شده است .‌ این محصول در ابعاد و انواع مختلف در بازار وجود دارد . برای آشنایی بیشتر با رک لابراتواری در این مقاله با ما همراه شوید .

آشنایی با رک شبکه لابراتواری

رک شبکه لابراتواری در نگاه کلی شبیه به رک شبکه باز است ، اما وظیفه و شکل کاملا متفاوتی با رک های سرور و شبکه بسته دارد .این رک در دسته تجهیزات سیسکو قرار دارد و برای سامان بخشیدن تجهیزات آزمایشگاهی به کار گرفته می شود . شکل و ظاهر این رک بسیار متفاوت از همتایان خود که در دیتا سنترها به کار گرفته می شوند ، می باشد .

رک لابراتواری در اندازه و ابعاد مختلف در بازار تولید می شود ، ابعاد این محصول را عمق ، عرض و ارتفاع تعیین می کنند ، البته ارتفاع بیشترین نقش را در زمان انتخاب رک بر اساس ابعاد دارد ، ارتفاع رک شبکه لابراتواری بر حسب یونیت بیان می گردد .

بخوانید: اترنت چیست ؟

ویژگی های رک شبکه لابراتواری

رک شبکه لابراتوری به واسطه ویژگی های منحصر به فرد خود شناخته می شود ‌. این رک ها بر خلاف رک های دیتا سنتر که شکلی مستطیل شکل با درب های توری یا شیشه ای دارند ، متشکل از یک قاب فلزی با شیارهایی برای قرار دادن سینی می باشد ‌. این رک ها در چهار طرف خود فاقد درب یا جداره هستند ؛ از این رو به رک های شبکه باز بسیار شبیه هستند .

در قسمت زیرین این رک یک کفی تعبیه شده ، که چهار چرخ برای جا به جایی و حمل و نقل آسان به آن وصل شده است . البته نوع دو چرخ این رک نیز در بازار وجود دارد ، که تجهیزات سبک را درون آن جا می دهند . متریال ساخت این رک از فلز های مختلفی مانند آلومینیوم و فولاد می باشد که دوام بالایی در محیط آزمایشگاهی دارند .‌

نصب و راه اندازی رک شبکه لابراتواری بسیار آسان است ، فقط کافی است سینی متناسب با رک را روی شیارها نصب نموده و تجهیزات لابراتوار را روی این سینی ها قرار دهید . این رک به این دلیل که فاقد درب و جداره است ، هوا به خوبی در آن به گردش در می اید و دسترسی به تجهیزات را آسان می کند .

ویژگی های رک شبکه لابراتواری

محل کاربرد رک شبکه لابراتواری

همانگونه که تا به اینجای مطلب با رک شبکه لابراتواری آشنا شدید ، این رک برای تجهیزات آزمایشگاهی تولید شده و نمی توان همانند رک های شبکه و سرور تجهیزات دیتا سنتر را درون آن ساماندهی کرد .

این نوع رک در مکان های مختلفی مانند آزمایشگاه ها ، شرکت های مخابراتی ، اماکن آموزشی ، نمایشگاه ها و مراکزی از این قبیل به کار گرفته می شود . از آنجایی که تعداد ستون های لابراتوری مختلف است هر یک از این مراکز با توجه با تجهیزات و نیاز خود ، نوع خاصی از رک های لابراتوری را انتخاب می کنند .

در واقع هر کجا که نیاز به سازماندهی تجهیزات شبکه لابراتوری است ، از این رک در ابعاد مختلف استفاده می شود . در زمان خرید رک باید به دو عامل فضای در دسترس و تعداد و سایز تجهیزات توجه کنید ، تا کاملا متناسب با فضای لابراتوار و تجهیزات شما باشد .

خرید رک شبکه لابراتواری

اگر قصد خرید رک شبکه لابراتواری را برای ساماندهی و حفاظت از تجهیزات سیسکو و آزمایشگاه خود دارید ، باید به سراغ تولیدکنندگان سرشناسی که محصولات با کیفیت و استانداردی را تولید می کنند ، بروید .

یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید این محصول فروشگاه آنلاین آماد سیستم است ، که محصولات تولیدی شرکت خود را به سراسر ایران عرضه می نماید . این فروشگاه این نوع رک را در ابعاد استاندارد و انواع مختلف تولید و با قیمت مناسب به سرتاسر ایران به فروش می رساند .

تمام محصولات این برند بدون دخالت واسطه به فروش می رسد ؛ از این رو قیمت های تعیین شده برای هر رک ، قیمت تولید هر محصول است ، مزیت مهم دیگر برای خرید رک لابراتوری از این تولیدی ، امکان سفارشی سازی تمام محصولات بر حسب فضا و تجهیزات شماست .

قیمت رک شبکه لابراتواری

رک شبکه لابراتواری در بازار با قیمت های مختلفی عرضه می گردد . دلیل این اختلاف قیمت فاکتورهای مختلفی چون برند تولید کننده ، هزینه خط تولید ، متریال ساخت ، ابعاد ، هزینه انبارداری و حمل و نقل کالا ، نحوه مونتاژ محصول ، پرداخت نهایی و … است .

بسیاری از ما در زمان خرید با کالاهایی با کیفیت یکسان ولی قیمت متفاوت مواجه می شویم ! دلیل این امر نیز دخالت واسطه هایی است که رک لابراتواری را عرضه می کنند . شرکت آماد سیستم تمام‌ محصولات خود را بدون دخالت واسطه و با قیمت تولید عرضه می کند .

تمام محصولات‌ تولید شده در این شرکت از جمله رک شبکه ، رک سرور ، متعلقات و تجهیزات جانبی رک با بهترین کیفیت ساخته و با قیمتی ارزان تر از سایر فروشگاه ها و تولیدی ها به فروش می رسند .

در پایان

مقاله آشنایی با رک شبکه لابراتواری توسط تیم تولید و طراحی آماد سیستم گرد آوری شده است . برند آماد سیستم از برندهای سرشناس ایرانی در زمینه تولید انواع رک است ، که این محصول را زیر نظر تیم متخصص خود و با تکنولوژی روز دنیا بر اساس استانداردهای جهانی تولید می کند .

برای خرید محصولات این شرکت به سایت آماد سیستم مراجعه نمایید ، اگر هر گونه سوالی راجع به نحوه خرید و ارسال محصولات این شرکت به شهرهای مختلف ایران دارید ، به سایت آماد سیستم مراجعه نمایید .

بخوانید: رک لابراتواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574