تفاوت انواع داکت

خانه    بلاگ      تفاوت انواع داکت
تفاوت انواع داکت

تفاوت انواع داکت مبحثی در زمینه خرید رک و متعلقات آن است . این محصول شاید ساده به نظر برسد ، اما بیشترین نقش را بر کابل کشی ساختمان دارد . با کمک از این محصول ، سیم کشی ساختمان در مسیر خاصی قرار می گیرد .

غالبا مدیران به منظور پوشاندن کابل تلفن ، برق ، اینترنت در ساختمان از انواع داکت ها استفاده می کنند . معمولا این محصول از مواد نفتی مثل پلاستیک تولید می شود ، تا در ایزوله کردن محیط نیز نقش داشته باشد .

در ادامه مبحث به صورت کلی درباره خصوصیات و تفاوت های انواع داکت ها بحث می کنیم ، با ما همراه شوید .

بخوانید: ویژگی های رک outdoor

داکت چیست ؟

مقاله تفاوت انواع داکت ، بسیار پیچیده است . داکت بسته هایی از جنس پلاستیک هستند ، که به کاربر اجازه پوشاندن سیم کشی ساختمان را می بخشد . معمولا از این تجهیز به منظور مرتب سازی و آرایش کابل ها و تجهیزات در شیکه های اینترنتی و مخابراتی استفاده می شود .

این تجهیز کاربردی از متریال های مختلفی مثل پلاستیک ، فلز یا آلومینیوم ساخته می شود . امکان نصب این محصول به دو صورت افقی و عمودی میسر است . داکت برای تمامی کابل های موجود در شبکه ، مسیری مشخص تعیین می نمایند .

از این رو در آینده احتمال بروز خطا و ارور در سرور ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند . داکت باعث بالا بردن بهره وری و کاهش هزینه ها می شوند . نصب داکت به آپلود و ذخیره سازی اطلاعات در مجموعه نیز کمک شایانی می کند .

در این بخش از مبحث تفاوت انواع داکت ، درباره چیستی و نقش این محصول در شبکه های اینترنتی بحث کردیم تا مطالب بعدی برایتان قابل فهم و مفید باشد .

داکت چیست ؟

بخوانید: رک ایستاده

معرفی انواع داکت

در این بخش از مقاله تفاوت انواع داکت به مدل های مختلف این محصول اشاره می کنیم . این محصول شگفت انگیز با این که هیچ نقشی در ذخیره سازی اطلاعات ندارد ، اما با حفظ سلامت ابزارآلات به سرعت و قدرت این فرآیند بهبود می بخشد .

این محصول به دو دسته داکت های عمودی و داکت های افقی تقسیم بندی می شود ‌. مهم ترین تفاوت انواع داکت ها در چگونگی نصب آن ها است .

داکت های عمودی ( Vertical Ducts ) به منظور مرتب کردن کابل ها در قسمت پایین رک استفاده می شوند . این قطعه کاربردی جزئی از ابزارآلات داخلی رک ها به حساب می آید ، که توانایی جلوگیری از برخورد کابل ها با دستگاه های دیگر و نگهداری از آن ها به صورت منظم و مرتب دارد .

داکت های افقی ( Horizontal Ducts ) برای مرتب کردن کابل های افقی که بین دستگاه ها و سوئیچ هست ، گزینه مناسبی است .‌ این محصول معمولاً در قسمت فوقانی و پایینی رک نصب می شود . علاوه بر این دسته دیگری از داکت ها وجود دارد ، که بر اساس جنس و نوع مواد اولیه آن ها طبقه بندی شده اند .

طبقه بندی داکت از نظر جنس ، عبارتند از :

-داکت های فلزی ( Metal Ducts ) :

این دسته از داکت ها از فلزاتی مانند در جنس فولاد یا آلومینیوم تولید می شوند . آنها معمولاً بسیار محکم و مقاوم هستند . از این رو غالبا در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند .

-داکت های پلاستیکی ( Plastic Ducts ) :

داکت های پلاستیکی بسیار سبک و قابل حمل هستند . آنها برای استفاده در شبکه های کوچک و محیط های آموزشی مناسب می باشند .

-داکت های کابلی ( Cable Ducts ) :

این نوع داکت ها به عنوان یک وسیله برای بسته بندی کابل های شبکه و ایجاد نظم در داخل رک استفاده می شوند . این محصول در شبکه ها بیشتر نقش حفاظتی دارند .

 

تفاوت های انواع داکت

تفاوت انواع داکت ها شاید تا حدودی شما را گیج و سردرگم کند ، اما خریدی بهتر پیش روی شما قرار می دهد . کابل ها علاوه بر ایجاد جریانات الکتریکی منجر به اتصال دو تجهیز به یکدیگر می شود .

نباید بدون هیچ پوششی کابل ها را در ساختمان قرار داد . کایل ها همانند یک میدان مغناطیسی نیرو های الکتریکی را به خود جذب می کند . اگر همین طور آزادانه در محیط قرار گیرند ، ضررات جبران ناپذیری برای شخص و مجموعه به دنبال دارد .

در عصر حاضر جهت بهینه سازی کابل ها در شبکه های اینترنتی و مخابراتی از داکت استفاده می شود . در بازار داکت های مختلفی به فروش می رسد .

در این قسمت از مقاله برای تضمین خرید شما درباره تفاوت انواع داکت ها بحث می کنیم . موارد ذیل از جمله تفاوت های داکت ها با یکدیگر است ، به آن ها توجه کنید :

1-نوع ساخت :

اولین تفاوت انواع داکت ها مربوط به چگونگی تولید این محصول است . محصولات فلزی از فلز ساخته می شوند ، در حالی که پایه داکت های پلاستیکی ، مواد نفتی می باشد .

2-فضای مورد استفاده :

داکت های فلزی برای استفاده در محیط های صنعتی مناسب هستند . داکت های پلاستیکی مجهت بهینه سازی شبکه های کوچک و محیط های آموزشی استفاده می شوند .

3-طراحی :

داکت های فلزی معمولاً به صورت خطی و بلند هستند ، در حالی که داکت های پلاستیکی منحنی شکل می باشند .

4-قابلیت حمل :

همانطور که در مطالب پیش نیز اشاره شد ، داکت های پلاستیکی بسیار سبک و قابل حمل هستند . در حالی که داکت های فلزی بسیار سنگین می باشند .

مبحث تفاوت انواع داکت به شما کمک می کند ، متناسب با نیاز مجتمع برترین نوع این محصول را سفارش دهید . از این رو با نصب داکت ، درصد ارور سرور ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند .

کارایی انواع داکت ها

در ادامه مقاله تفاوت انواع داکت ها درباره کارایی این محصول در صنایع مختلف و نقش آن ها در بهینه سازی شبکه ها توضیح می دهیم . استفاده از این محصول ، شرایط حاکم بر مجتمع شما را دگرگون می کند ‌. به طوری که حتی خود شما نیز در بازه زمانی کوتاهی ، این تغییرات را احساس می کنید ‌.

سرعت ، قدرت ، عملکرد و ایمنی مجتمع به چگونگی قرارگیری ابزارآلات در محیط بستگی دارد . داکت ها ، برترین تجهیزاتی هستند ، که تاثیر مستقیمی بر سلامت ابزارآلات و چگونگی قرارگیری آن ها در مجموعه می گذارند .

با وجود این دستگاه نظم و ترتیبی سازماندهی شده در مجتمع برقرار می شود . بدین ترتیب احتمال حذف اطلاعات یا ارور سرور ها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می کند .

 

سخن پایانی

آماد سیستم یک آنلاین شاپ معمولی نیست ، بلکه زیر نظر کارشناسان بزرگ صنعت الکترونیک مدیریت می گردد . با مراجعه به وب سایت فروش شرکت ، علاوه بر خرید اجناس اصل می توانید با کارشناسان تولید در ارتباط باشید .

بخوانید: رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574