پاور ماژول رک شبکه چیست ؟

خانه    بلاگ      پاور ماژول رک شبکه چیست ؟
پاور ماژول رک شبکه

پاور ماژول رک شبکه ، یک قطعه سخت افزاری بوده که به عنوان یک واحد تامین برق در رک های شبکه استفاده می شود . در واقع دستگاه ها و تجهیزات مختلف درون رک با بهره مندی از این محصول قادر به دریافت انرژی خواهند بود . در این مقاله خواهان بررسی و ارزیابی این محصول می باشیم ، لطفا ما را تا انتها دنبال کنید .

بیشتر بخوانید: روش های خنک کردن رک ایستاده

وظایف پاور ماژول رک شبکه

همان طور که اشاره شد ، پاور ماژول رک شبکه به بهترین نحو ممکن انرژی را تامین کرده و یک قطعه مهم به شمار می آید . البته این محصول وظایف دیگری نیز داشته ، که به آن ها اشاره می کنیم ؛

  1. تامین برق پایدار : این ماژول ها مسئول تأمین برق پایدار به دستگاه های مختلف درون رک شبکه می باشند . آنها برق مورد نیاز را به صورت مناسب تامین می نمایند ، تا دستگاه ها به درستی عمل کنند .
  2. مدیریت برق : برخی از پاور ماژول ها دارای ویژگی های مختلفی هستند ، که برای مدیریت برق استفاده می شوند و با بهره مندی از آنان محافظت در برابر افت و نوسان برق ، تنظیمات برق مانند کنترل ولتاژ و فرکانس به راحتی فراهم می گردد .
  3. مدیریت حرارت : برخی از ماژول ها دارای سیستم های خنک کننده هستند ، که برای کنترل و مدیریت حرارت در رک شبکه مناسب می باشند ، که با بهره مندی از فن ها یا سیستم های خنک کننده مایع (مثل آب یا گلایکول) عمل کنند .
  4. مانیتورینگ و کنترل : پاور ماژول رک شبکه دارای قابلیت مانیتورینگ و کنترل بوده ، که به مدیران شبکه امکان می دهد ، وضعیت برق را مشاهده و کنترل کنند . این قابلیت ها شامل نمایش وضعیت برق ، اعلان در صورت بروز خطا یا مشکل در سیستم برق و راه اندازی و خاموشی از راه دور می باشند .

زمانی شاهد بهره وری حداکثری از این محصولات هستیم ، که انتخاب آن ها مطابق با یک سری استاندارد ها و اصول خاص انجام شود ‌.

 

ویژگی پاور ماژول رک شبکه چیست ؟

پاور ماژول رک شبکه دارای ویژگی های خاصی بوده ، که به آن ها اشاره می نماییم ؛

  1. ابعاد : پاور ماژول های رک شبکه در ابعاد متنوعی ارائه می شوند . ابعاد آن ها بر اساس استانداردهای صنعتی ( 19 اینچ عرض رک که بسیار رایج است ) تعیین می شود . ارتفاع و عمق پاور ماژول ها نیز متفاوت خواهد بود ، از این رو جهت خرید این محصولات نیاز به دریافت مشاوره داریم .
  2. نمایشگر : یک سری از ماژول ها دارای نمایشگر مخصوص هستند ، که وضعیت برق و پارامترهای مهم شبکه را به کاربران نشان می دهند ، که شامل LED ها ، صفحه نمایش LCD یا OLED و یا نمایش های طراحی شده به صورت گرافیکی هستند .
  3. درگاه ها و کانکتورها : این محصولات معمولاً به وسیله کابل ها به تجهیزات شبکه متصل می شوند و دارای درگاه ها و کانکتورهای متنوعی همچون ؛ درگاه های AC ( مانند IEC C13 و C14 ) برای ورودی برق و درگاه های DC ( مانند ترمینال برق ) برای خروجی برق هستند .
  4. دمای عملکرد : این محصولات دارای محدوده های دمای عملکرد هستند که رعایت آن ها اهمیت دارد . معمولاً این ماژول ها برای عملکرد بهینه در دماهای مشخصی طراحی شده اند و دارای سیستم های خنک کننده مناسب می باشند .
  5. ماده سازنده : در ساخت و تهیه این محصولات از فلزاتی همچون فولاد ضد زنگ و پلاستیک استفاده شده است . با وجود این متریال شاهد استحکام ، مقاومت و عمر مفید خوبی برای پاور ماژول هستیم ‌.

ویژگی های مذکور بر اساس برند و مدل ماژول ها متفاوت خواهد بود ، چرا که هر کمپانی محصولات انحصاری خود را تولید می نماید .

 

مزیت استفاده از پاور ماژول رک شبکه

استفاده و بهره مندی از پاور ماژول رک شبکه سبب شده ، تا با مزایا و منافع متعددی مواجه شویم ، که به شرح زیر هستند ؛

  1. سازگاری و نصب آسان : این محصولات به صورت استاندارد و هماهنگ با رک های شبکه طراحی شده اند و نصب و اتصال آن ها به رک ها و تجهیزات شبکه آسان و سریع خواهد رود و هیچ نیازی به انجام تغییرات و تنظیمات زیاد ندارند .
  2. مدیریت و کنترل بهتر : با استفاده از این محصولات می توان برق مصرفی تجهیزات شبکه را بهینه کرد و درصد بالایی از انرژی هدر رفته را کاهش داد ، همچنین به دلیل بهره مندی از قابلیت اعلان خطاها و اطلاعات ، کارایی بهتری دارند و به مدیران جهت اعمال نظارت و مدیریت کمک می نمایند .
  3. حفاظت و ایمنی : پاور ماژول رک شبکه دارای ویژگی های ایمنی مانند حفاظت در برابر ولتاژ و جریان بالا ، حفاظت در برابر شوک الکتریکی و حفاظت در برابر اتصال کوتاه می باشد . این ویژگی ها به مدیران شبکه اطمینان می دهد که تجهیزات شبکه محافظت شده اند و خطر آسیب به آن ها کاهش یافته است .
  4. قابلیت هماهنگی : با استفاده از این محصولات ، می توان از نظر ظاهری و عملکردی رک و تجهیزات شبکه را هماهنگ کرد . این امر باعث می شود که نصب و نگهداری آن ها ساده تر و موثرتر باشد و درنتیجه زمان و هزینه های مرتبط با مدیریت شبکه کاهش یابد .
  5. افزایش قدرت و کارآیی : با استفاده از پاور ماژول ، می توان قدرت مصرفی تجهیزات شبکه را به میزان بیشتری افزایش داد و از طریق ارائه منابع برق پایدارتر ، عملکرد بهتری را برای شبکه فراهم نمود .

پاور ماژول رک شبکه حضورش در رک شبکه فوق العاده بوده و قطعا باعث مزیت های بسیار زیادی می شود ، اما توجه به برند و ویژگی های این محصول حائز اهمیت بوده و در مزایا و فواید ناشی از آن اثر گذار است .

 

کلام آخر

پاور ماژول رک شبکه از جمله قطعاتی بوده ، که بایستی در رک شبکه نصب شود و به بهترین شکل ممکن به تجهیزات و سایر دستگاه های موجود در رک کمک می کند . این قطعه توسط کمپانی آماد سیستم ساخته شده و به بازار ارائه می شود . اگر شما خواهان خرید پاور ماژول با کیفیت استثنایی هستید‌ ، حتما به آماد سیستم مراجعه کنید . این مجموعه جزو بزرگترین تولید کنندگان رک شبکه و لوازم جانبی آن در بازار بوده ، ‌که با رعایت استاندارد ها محصولات خود را تولید می نماید .

بیشتر بخوانید: خرید رک ایستاده

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574