معرفی تجهیزات پسیو شبکه

خانه    بلاگ      معرفی تجهیزات پسیو شبکه
معرفی تجهیزات پسیو شبکه

مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه به شما می آموزد ، که در طراحی مجموعه خود از چه سخت افزار ها و نرم افزار هایی بهره ببرید . در شیوه های اینترنتی و مخابراتی ، سرعت پردازش و انتقال داده ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد .

در این جهت ، تجهیزات پسیو متفاوتی توسط شرکت های بزرگ الکترونیک وارد بازار شده است . قطعات و محصولات بروز به شما این امکان را می دهد ، تا انتظارات خود را با خرید یک تجهیز به خصوص برطرف کنید .

در ادامه درباره انواع تجهیزات پسیو شبکه توضیح می دهیم ، با ما همراه شوید .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک لابراتواری

نقش تجهیزات در طراحی و عملکرد شبکه ها

مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه ، اطلاعات مفیدی در رابطه با نقش و عملکرد آن ها در شبکه می آموزد . شبکه های اینترنتی و مخابراتی توانایی پردازش و ذخیره اطلاعات دارند .

در این گونه از مجموعه ها ، صد ها تجهیز متفاوت به کار می رود . کوچک ترین اختلالاتی در عکس العمل تجهیزات باعث فروپاشی کل مجموعه می شود . تجهیزات پسیو شبکه‌ ، نقش بسیار مهمی در طراحی و عملکرد مجتمع دارند .

سوئیچ ‌ها ، روتر ها ، فایروال‌ ها ، مودم ‌ها ، سرور ها ، کابل‌ ها ، راکت ‌ها و … از مهم ترین تجهیزاتی هستند ، که بر نظم و ایمنی فضاسنتر نقش دارد . مبحث معلفی تجهیزات پسیو شبکه ، مطالب مفیدی را در خود جا داده است ‌. موارد ذیل از نقش های اصلی تجهیزات پسیو را در محیط های کاری نشان می دهد ؛

  • اتصال و ارتباط : تجهیزات شبکه برای اتصال و ارتباط بین دستگاه‌ ها و کامپیوتر ها در شبکه استفاده می‌ شوند . سوئیچ ‌ها و روتر ها برای ارسال و دریافت داده ‌ها بین دستگاه‌ ها و سرور مرکزی ، مودم ‌ها جهت اتصال شبکه به اینترنت در مجموعه ها به کار می رود .
  • امنیت : تجهیزات امنیتی مانند ؛ فایروال‌ ها و سیستم‌ های تشخیص تهدیدات ( IDS / IPS ) وظیفه حفاظت از شبکه در برابر حملات و نفوذ ها دارند . این تجهیزات به شبکه کمک می ‌کنند ، تا از سوء استفاده و دسترسی غیرمجاز جلوگیری نماید .
  • توزیع بار : معرفی تجهیزات پسیو شبکه ، شما را با برترین تجهیزات الکتریکی بازار آشنا می کند ‌. سوئیچ‌ های لایه سه و مسیریاب‌ ها ( روتر ها ) در توزیع بار در شبکه موثر هستند . این تجهیزات به صورت هوشمندانه ترافیک شبکه را بین مسیر های مختلف توزیع می‌ کنند .
  • ذخیره‌ سازی : سرور ها و تجهیزات ذخیره ‌سازی ( مانند NAS و SAN) برای ذخیره‌ سازی و مدیریت داده ‌ها در شبکه استفاده می‌ شوند . این تجهیزات به شبکه کمک می‌ کند ، تا داده‌ ها به‌ طور امن و قابل اطمینان ذخیره و بازیابی گردد .
  • و …

مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه ، راهکاری مفید برای دستیابی به شرایطی بهتر در مجموعه ها به کاربران بازگو می کند . با مطالعه این مبحث ، محیطی بهتر برای کار خود فراهم سازید .

نقش تجهیزات در طراحی و عملکرد شبکه ها

مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه در بازار

مبحث معرفی تجهیزات پسیو شبکه ، از پرطرفدار تربن مقالات تخصصی در این عرصه می باشد . همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره شد ، صد ها تجهیز متفاوت در طراحی و ساخت یک مجموعه کاری پیشرفته به کار می رود . مهم‌ ترین تجهیزات پسیو شبکه که در بازار وجود دارند ، عبارتند از ؛

  • سوئیچ‌ ها ( Switches ) : سوئیچ ‌ها نقش مهمی در شبکه برعهده دارند . برای اتصال و ارتباط بین دستگاه‌ ها و کامپیوتر ها در شبکه به کار می روند . سوئیچ ‌ها در انواع مختلفی از جمله سوئیچ‌ های لایه 2و لایه 3عرضه می شوند ، که هر کدام ویژگی‌ ها و قابلیت‌ های خاص خود را دارند .
  • روتر ها ( Routers) : روتر ها برای اتصال شبکه به اینترنت و ارسال و دریافت داده ‌ها بین شبکه ‌ها استفاده می‌ شوند . روتر ها قادر به تصمیم گیری درباره مسیر دهی دقیق داده ‌ها در شبکه هستند . به عنوان دروازه بین شبکه ‌های مختلف عمل می ‌کنند .
  • فایروال‌ ها ( Firewalls ) : مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه به تجهیزات مختلفی اشاره می کند . فایروال‌ ها جهت حفاظت از شبکه در برابر حملات و نفوذ ها در مجموعه قرار می گیرند . این تجهیزات قادر به تشخیص و جلوگیری از تهدیدات امنیتی دارند .
  • مودم‌ ها ( Modems) : مودم‌ ها برای اتصال شبکه به اینترنت هستند . این تجهیزات قادر به تبدیل سیگنال دیجیتال شبکه به سیگنال آنالوگ مورد نیاز برای اتصال به اینترنت طراحی شده اند .
  • سرور ها ( Servers ) : سرور ها برای ذخیره ‌سازی و مدیریت داده ‌ها در شبکه استفاده می ‌شوند . این تجهیزات قادر به ارائه خدماتی همچون ؛ فایل‌ سرور ، پرینت ‌سرور ، وب‌ سرور و … می باشند .
  • و …

مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه تنها به ذکر ابزارآلات شبکه بسنده نمی کند ، بلکه در زمینه خرید و انتخاب این تجهیزات ، اطلاعات مفیدی ارائه می دهد .

مهم ترین تجهیزات پسیو شبکه در بازار

در انتخاب تجهیزات پسیو شبکه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

مبحث معرفی تجهیزات پسیو شبکه بسیار جامع است . نوع ابزارآلات بسیار مهم تر از محل اجرای آن ها می باشد . سازگاری تجهیزات موجود در مجموعه از نظر نوع فناوری ساخت در پردازش و ذخیره سازی اطلاعات نقش مهمی ایفا می کند .

برای طراحی و بهینه سازی ساختار شبکه از ابزار آلات بروز بازار بهره بگیرید . شاید قیمت آن ها تا حدودی بالا باشد ، اما به چندین نیاز شبکه پاسخ می دهند . در انتخاب تجهیزات پسیو شبکه ، نکات زیر را در نظر بگیرید ؛

  • نیاز های شبکه : مبحث معرفی تجهیزات پسیو شبکه ، اصول اصلی در خرید این ابزارآلات را در اختیار شما قرار می دهد . بایستی نیاز های شبکه عام از تعداد دستگاه‌ ها ، حجم داده‌ ها ، نوع سرویس‌ های مورد نیاز و سرعت انتقال داده بررسی کنید .
  • استاندارد ها و سازگاری : تجهیزات پسیو شبکه باید با استاندارد های معتبر صنعتی ( مانند IEEE) سازگار باشند . همچنین باید به سازگاری تجهیزات با یکدیگر و سازگاری با تکنولوژی ‌های موجود در شبکه توجه کنید .
  • کیفیت و قابلیت ‌ها : باید از کیفیت و عملکرد تجهیزات مطمئن شوید . بررسی قابلیت‌ های تجهیزات همچون ؛ پهنای باند ، قابلیت مدیریت ، امنیت ، قابلیت گسترش و پشتیبانی از پروتکل‌ ها و سرویس‌ های مورد نیاز را در نظر بگیرید .
  • قیمت و هزینه ‌ها : مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه به شما راهنمایی می کند ، تا بهترین دستگاه را برای مجموعه خود بخرید . قیمت تجهیزات نیز یک عامل مهم در انتخاب آن ها است . هزینه خرید تجهیزات تنها یک عامل در هزینه کل شبکه نیست ، بلکه باید هزینه ‌های نگهداری ، نصب و پشتیبانی از آن ها نیز در نظر بگیرید .
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش : بایستی از شرکت تولید کننده یا فروشنده تجهیزات اطمینان حاصل کنید ، که ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسبی داشته باشند .
  • و …

مقاله معرفی تجهیزات پسیو شبکه به شما می آموزد ، که برای یک شبکه اینترنتی چه ابزارآلاتی مناسب است . همچنین قواعد اصلی طراحی آن را در اختیار شما قرار می دهد .

در انتخاب تجهیزات پسیو شبکه به چه نکاتی توجه کنیم ؟

سخن پایانی

در مطالب فوق به صورت کلی به معرفی تجهیزات پسیو شبکه پرداختیم . ابزارآلات بسیاری بر ایمنی ، سلامت ، قدرت ، کیفیت و … شبکه های اینترنتی تاثیر دارد . بنابراین در هنگام خرید تجهیزات مجموعه به نیاز شبکه ، استاندارد ها ، قیمت و قابلیت های ابزارآلات توجه کنید .

در مجموعه اینترنتی آماد سیستم ، امکان خرید غیر حضوری محصولات وجود دارد . علاوه بر این ، می توانید در طول ساعات کاری با کارشناسان فروش در ارتباط باشید . آنان با در نظر گرفتن وضعیت شبکه شما ، به معرفی تجهیزات پسیو شبکه می پردازند ، تا بهترین تجربه خرید تان از مجموعه ما باشد .

بیشتر بخوانید: قیمت و خرید رک دیواری

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574