مزایا و معایب رک دیواری

خانه    بلاگ      مزایا و معایب رک دیواری
رک دیواری: مزایا، معایب و کاربردهای متنوع

مزایا و معایب رک دیواری :رک ها یکی از تجهیزات بسیار کاربردی هستند که در شبکه ها مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در انواع مختلفی وجود دارند، که یکی از محبوب ترین انواع رک ها نوع دیواری آن می باشد.

رک دیواری در سایزها و نمونه های مختلفی وجود دارد و معمولا برای مکان هایی استفاده می شود که با محدودیت فضا روبرو هستند. این محصولات دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم به آن ها بپردازیم.

مزایای رک دیواری

همانطور که در ابتدای امر اشاره کردیم رک های دیواری یکی از انواع پرکاربرد تجهیزات شبکه هستند. در ادامه به مزایا و معایب رک دیواری اشاره خواهیم کرد.

مزایای رک دیواری

1.فضای کمی اشغال می کنند

مطمئنا مهمترین ویژگی رک های دیواری این است که فضای کمی را به خود اختصال می دهند. این مدل از رک های شبکه را برای موقعیت هایی پیشنهاد می کنند که افراد با کمبود فضا مواجه هستند. معمولا این رک ها را بر روی دیوارها نصب می کنند از این رو دیگر نگرانی آن وجود ندارد که فضای اضافه ای را به خود اختصاص دهند.

این ویژگی که در رک های دیواری وجود دارد مهمترین تفاوت آن ها با رک های ایستاده می باشد. قرار گرفتن بر روی دیوار باعث می شود که این رک ها از تهدیداتی مانند برخورد با اشیاء، ریختن مواد بر روی آن ها مصون بمانند.

2.قابلیت مقرون به صرفه بودن رک شبکه دیواری

افرادی که قصد دارند شبکه ی خود را به تازگی راه اندازی کنند، می توانند از رک دیواری استفاده نمایند. این رک ها از قیمت مناسبی برخوردار هستند. علاوه بر قیمت مناسب از کارایی و کیفیت بالایی برخوردار هستند.

3.قابلیت نصب آسان

این رک ها از قابلیت نصب بسیار ساده ای برخوردار هستند. رک های دیواری به صورت آماده هستند و به سادگی بر روی دیوارها نصب می شوند و مخصوص افراد تازه کار می باشد. کاربران می توانند این رک ها را به سادگی هر چه تمام تر در دفاتر کاری خود نصب کنند.

رک های دیوار به شکل کاملا آماده به فروش می رسند. کافی است این نوع رک را بر روی دیوار قرار داده و تجهیزات شبکه خود را درون آن ها قرار دهید.

رک دیواری دارای امکانات بسیار زیادی می باشند، یکی از این موارد برخورداری از سایزهای متفاوتی وجود دارند. سایز این محصولات به یونیت ها بستگی دارد، که از 5 عدد شروع شده تا 26 یونیت ادامه دارد. درب و کابینت مربوط به این تجهیزات از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است.

این رک ها در مدل های مختلفی طراحی شده یکی از بهترین انواع رک های دیواری مدل سوراخ دار آن می باشد که به راحتی هوای درون محفظه را تهویه می کند.

مشاهده محصولات

معایب رک دیواری چیست؟

مزایا و معایب رک دیواری : همانطور که رک دیواری داری مزایای فراوانی میباشد دارای معایبی نیز است ،در ادامه به معایب این رک ها میپردازیم :

رک های دیواری گزینه مناسبی برای محیط های محدود هستند. بنابراین برای مکان های بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرد. یکی از معایب این محصولات عمق کم آن ها می باشد. در صورتی که تجهیزات سنگین باشند نمی توانید از رک های دیواری استفاده کنید. از دیگر معایب این دستگاه مقاومت نسبتا پایین آن ها می باشد.

کاربرد رک های دیواری

رک دیواری دارای کاربردهای متفاوتی است که در ادامه ی بحث مزایا و معایب رک دیواری به برخی از کاربرد  آن ها نیز اشاره خواهیم کرد.

1.سیستم های شبکه و سرور

رک های دیواری را معمولا برای محافظت از سیستم ها و شبکه های سرور در دفاتر کار، سازمان ها و منازل استفاده می کنند. معمولا این رک ها را برای نگهداری و نصب تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار می دهند. می توانید سایر تجهیزات مانند انواع روتر، سوئیچ ها، فابروال، مودم، سرورهای کوچک در این محفظه ها قرار دهید و آن را از همه تهدیدها محافظت نمایید.

2.دستگاه های امنیتی

رک دیواری به عنوان یک محصول نگهدارنده و محافظت کننده برای دستگاه های امنیتی می باشد. این دستگاه ها می توانند انوع مختلف دستگاه های صوتی و تصویری را درون خود نگهداری کنند. می توانید این دستگاه ها را برای محافظت از تجهیزات اداری به کار ببرید.

معایب رک دیواری چیست؟

مشخصات رک های دیواری

رک های دیواری مانند دیگر نمونه های رک دارای مشخصات خاصی هستند که به اختصار به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1.ارتفاع رک شبکه دیواری

همه می دانید که واحد اندازه گیری برای ارتفاع رک ها یونیت می باشد. می توانید این رک ها را در اندازه های مختلفی مشاهده کنید. تعداد یونیت ها بر اساس میزان تجهیزات شبکه مورد نظر می باشد. دقت داشته باشید در هنگام انتخاب تعداد یونیت ها به مقدار تجهیزات شبکه دقت داشته باشید.

2.عمق رک های دیواری

عمق رک دیواری را نیز بر اساس میزان تجهیزاتی که می خواهند در خود نگه دارند تعریف می کنند. معمولا طراحی رک های دیواری از لحاظ عمق در سایزهای 30 تا 60 سانتیمتری تولید می شوند. در صورتی که برای نگهداری از تجهیزات نیاز به فضای بیشتری دارید می توانید از نمونه هایی استفاده کنید که اندازه ی ان ها 80 تا 100 سانتی متر است.

3.درب رک ها

یکی دیگر از مهمترین موارد در هنگام انتخاب رک های دیواری توجه به طراحی مربوط به این درب ها می باشد. این درب ها در سه نوع مختلف شیشه ای، فریم فلزی به همراه شیشه و حاشیه فلزی تولید می شود. در صورتی که می خواهید درب رک ها از عمر بیشتری برخوردار باشند از نمونه های تمام فلزی استفاده کنید.

رک دیواری دارای درب های مختلفی می باشد. برخی از آن ها از بغل باز می شوند، برخی دیگر دارای قابلیت چرخشی هستند که باعث می شوند بتوانید به راحتی به تجهیزات دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی در رابطه با مزایا و معایب رک دیواری

در این مطلب سعی کردیم رک های شبکه دیواری را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم. این محصولات بسیار کاربردی هستند، به دلیل فضای محدودی که اشغال می کنند، بسیار مورد توجه کاربران شبکه می باشد.

می توانید از رک های دیواری برای فضاهای محدود استفاده کنید. لازم است پیش از انتخاب این تجهیزات به کیفیت آن ها توجه کنید. با توجه به اینکه تجهیزات شبکه بسیار گران قیمت می باشند، لازم است رک ها را با دقت زیادی از مراکز و برندهای معتبر تهیه نمایید. آماد سیستم یکی از برندهای تولید کننده داخلی معتبر در زمینه تولید انواع رک دیواری می باشد.

نظرات شما

نظر شما پس از تایید از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود

مشاوره رایگان تلفنی
026-34705574